Časté dotazy - dioptrické a sluneční brýle

Chcete se dozvědět více o našich dioptrických a slunečních brýlích? Dali jsme pro Vás dohromady několik nejčastějších otázek a odpovědí. Pokud jste nenašli to, co hledáte, neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu. Jsme tu, abychom Vám pomohli!

Objednávání dioptrických a slunečních brýlí online

Více o dioptrických a brýlových čočkách

Více o slunečních brýlích

Doručení a vrácení zboží

Objednání dioptrických a slunečních brýlí online

Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky, které od zákazníků dostáváme ohledně dioptrických a slunečních brýlí:

1. Jaké nabízíte služby v oblasti brýlí?

Nabízíme vysoce profesionální servis dioptrických a slunečních brýlí online. Budete si moct vybrat ze široké nabídky rámů a slunečních brýlí originálních značek. Můžete si vybrat obroučky, nechat si je doplnit dioptrickými skly a hotové dioptrické brýle si nechat doručit až domů. Potřebujete k tomu jen aktuální předpis na brýle od očního lékaře nebo optometristy, abyste mohli dokončit objednávku. Garantujeme ty nejlepší produkty za skvělé ceny a spolehlivý servis.

2. Máte nějaké kamenné obchody, které mohu navštívit?

Jsme online obchod, takže bohužel nemáme žádné kamenné pobočky, které byste mohli navštívit. Podívejte se na výhody objednávání u nás.

3. Mohu vám věřit víc než svému optikovi?

Máme několik ostřílených optiků, kteří vyrobí Vaše brýle. Prodáváme brýle do celé Evropy a naše produkty splňují nejvyšší standardy. Garantujeme stejnou kvalitu, jakou najdete u svého optika.

4. Mohu si brýle vyzkoušet a nechat si do nich zabrousit skla na míru?

Většinu brýlových rámů si můžete vyzkoušet pomocí virtuálního zrcadla. Toto virtuální zrcadlo používá webkameru a funguje přesně tak, jako klasické zrcadlo: kamera zabere Váš obličej a přidá na něj vybrané obruby. Můžete klidně i otočit hlavu a kamera Vás bude sledovat, ať už se díváte kamkoliv. Tato funkce Vám umožní vidět brýle z různých úhlů, a bude to vypadat, jako byste je doopravdy měli nasazené. Abychom si byli jistí, že Vaše brýle budou sedět dobře, u všech našich rámů najdete jejich velikost a rozměry. Díky tomu budete mít představu, jak velké obruby jsou, a budete mít lepší srovnání s Vašimi stávajícími brýlemi. Jakmile si vyberete nové obruby, můžete zadat parametry ze svého předpisu a vybrat čočky, které potřebujete. Také budete moct Vašim brýlovým čočkám přidat několik vylepšení.

5. Proč musím za brýle platit předem?

Brýlové čočky jsou zabroušeny podle Vašeho aktuálního předpisu. Z tohoto důvodu nemůžeme brýle nabídnout nikomu jinému a musí být zaplaceny předem.

6. Nemám předpis. Můžete zjisti parametry z mých starých brýlí?

Existuje jen jedna možnost, jak získat Váš přesný předpis, a tou je nechat si vyšetřit oči očním lékařem či optimetristou, což doporučujeme dělat asi jednou za půl roku. Nejsme schopni určit parametry ze starých brýlí, ani nijak jinak.

7. Mohu použít předpis na kontaktní čočky?

Ne, mezi předpisem na kontaktní čočky a na dioptrické brýle jsou určité rozdíly. Váš oční specialista musí pomocí testu určit parametry speciálně pro brýle.

8. Trochu se bojím, že udělám chybu při zadávání parametrů z předpisu. Můžete mi pomoct?

Naše zákaznická podpora je tu, aby Vám pomohla s každým krokem objednávky; pokud máte z objednání obavy, prosím kontaktujte nás a zašlete nám kopii svého předpisu. Rádi Vám pomůžeme správně dokončit objednávku.

9. Už jsem si objednal/-a a myslím, že jsem udělal/-a chybu. Jak mohu změnit/zrušit objednávku a nebo to napravit?

Neprodleně kontaktujte zákaznický servis! Každý objednávka, která nebyla zpracována, může být změněna. Pokud už však byla objednávka zpracována, není možné ji změnit. Prosím, dávejte při vyplňování předpisu pozor, nebo nás předem kontaktujte a my Vám pomůžeme nezbytné hodnoty vyplnit správně.

10. Co je to PD a jak zjistím jeho hodnotu?

Tato hodnota značí vzdálenost mezi zornicemi v milimetrech. Přesná vzdálenost je pro nás důležitá, abychom správně vybrousili brýlové čočky. U většiny lidí je vzdálenost mezi středem zornice a kořenem nosu mezi 28 a 35 mm, ale existují výjimky. Váš oční specialista by měl do Vašeho předpisu uvést i hodnotu PD, protože ji budete potřebovat v objednávce. Ne každý optometrista/oční lékař tuto hodnotu do předpisu uvádí, proto je lepší si tento údaj vyžádat. Pokud PD v předpisu nemáte, můžete si tuto hodnotu změřit sami pomocí našeho online PD měřícího nástroje, nebo si vytisknout naše pravítko. Pokud v předpisu vidíte jen jednu hodnotu PD, vydělte ji dvěma, abyste získali hodnoty pro pravé a levé oko (např. 61:2 = 30,5).

Pokud jde o děti, jejich PD se postupem času mění, takže jim nechávejte oči vyšetřit jednou za půl roku.

11. V mém předpisu je napsáno něco jiného, než je v objednávkovém formuláři. Mohu potřebné parametry někde najít?

Předpisy mohou být různé a i oční specialisté do nich mohou údaje zaznamenávat různým způsobem. Například někteří specialisté píší (-) jako (=). Pokud si nejste jistí, kontaktujte nás před dokončením své objednávky. Pomůžeme Vám parametry rozklíčovat.

12. Mohu Vám poslat své obruby a nechat si do nich zasadit Vaše dioptrické čočky?

Bohužel ne. Jsme schopni zasadit brýlové čočky pouze do rámů, které byly zakoupeny v našem obchodě.

13. Mohu si objednat jen brýlové čočky bez obrub?

Brýlové čočky musí být vybroušeny a zasazeny do rámu přesně podle Vašeho předpisu. Není možné vyrobit dioptrické brýle bez správného vycentrování čoček. Pokud byly čočky jednou vsazeny do určitého rámu, nemohou být přeneseny do jiného rámu (pokud tento není identický s prvním rámem).

14. Můžete mi poslat moje obruby a čočky odděleně?

Nemůžeme. Abychom doručili kvalitní dioptrické brýle a mohli zaručit ostré vidění, musíme pečlivě zasadit čočky do vybraných obrub.

15. Můžu si objednat obruby a používat je jako doplněk?

Je možné si u nás koupit i brýle bez předpisu. Nicméně demo čočky v obrubách se nehodí na běžné nošení, proto Vám doporučujeme si do nich nechat vsadit čočky s nulovou dioptrií. Přečtěte si více o objednání nedioptrických brýlí jako doplňku.

16. Jsou Vaše brýle dodávány s pouzdrem?

Všechny naše brýle jsou dodávány s pouzdrem. Nikdy neuškodí mít i něco navíc, aby Vaše brýle byly udržovány v dobrém stavu, takže se určitě podívejte na naši nabídku příslušenství.

17. Jsou všechny Vaše značky pravé?

Prodáváme pouze originální značky a produkty od známých a věrohodných výrobců.

18. Je k Vašim slunečním brýlím dodáváno originální pouzdro a certifikát pravosti?

Všechny naše dioptrické a sluneční brýle jsou dodávány se štítky, certifikáty a/nebo samolepkami, a také originálními pouzdry, jako důkaz jejich autenticity.

Více o dioptrických brýlových čočkách

Pojďte se podívat na více informací o brýlových čočkách, které jsou vsazovány do obrub:

19. Jsou Vaše brýlové čočky vyrobeny spolehlivým výrobcem?

Naším cílem je doručovat produkty, které mají tu nejvyšší kvalitu. Výrobce našich brýlových čoček je evropská firma Adrial, která pracuje se zkušenými optiky, využívajícími nejmodernější vybavení, aby vybrousili inovativní brýlové čočky, zasadili je do Vašich vybraných obrub a otestovali jejich kvalitu před odesláním.

20. Z čeho jsou brýlové čočky vyrobeny?

Všechny dioptrické brýlové čočky jsou vyrobeny z kvalitního odolného plastu. Nabízíme Vám výběr mezi čočkami s indexem lomu 1,5 – 1,6 – 1,67 a 1,74. Materiál s vyšším indexem lomu je vyšší kvality a tenčí čočky s vyšším indexem lomu jsou pokročilejší a lehčí; ale čím více jde index lomu nahoru, tím dražší tyto čočky jsou. Jinými slovy, když si vyberete čočky s vysokým indexem lomu, zaplatíte sice více, ale čočka bude lépe odpovídat Vašim potřebám.

21. Jaký je rozdíl mezi čtyřmi možnostmi indexu lomu?

Index lomu čočky uvádí, jak moc čočka láme světlo, což souvisí s tím, jak rychle světlo projde daným materiálem. Tenčí čočka může být použita, pokud je index lomu pro daný materiál vyšší, protože je potřeba méně materiálu, aby se světlo lámalo správně. Čočky s indexem lomu 1,5 nebo 1,6 jsou sférické, čočky s indexem lomu 1,67 a 1,74 jsou asférické. Čočka s vyšším indexem lomu je vyrobena z kvalitnějšího materiálu, bude vážit méně a bude pohodlnější. V závislosti na Vašich dioptriích možná budete mít omezenou možnost výběru indexu lomu, protože ne každý index se hodí pro všechny hodnoty dioptrie.

22. Jaké povrchové úpravy jsou přidány na brýlových čočkách a kolik stojí?

Naše brýlové čočky se vyrábí se standardními pěti úpravami, za které nemusíte připlácet: UV filtr, extra tvrzení, anti-reflexní vrstva, hydrofobní vrstva a samočisticí vrstva. Podívejte se na více informací o našich brýlových čočkách.

23. Jak můžu ještě vylepšit své brýlové čočky?

Když si od nás kupujete brýle, můžete si připlatit i další vylepšení: filtr blokující modré světlo, schopnost samozabarvení, nebo své nové dioptrické brýle přeměnit ve sluneční brýle.

24. Jak funguje filtr modrého světla?

Tato úprava brýlových čoček filtruje a blokuje modré světlo z digitálních zařízení, jako jsou telefony, tablety a počítače. Snižuje únavu očí, zvyšuje produktivitu a zlepšuje kvalitu spánku. Podívejte se na více informací o brýlích s filtrem modrého světla.

25. Co jsou samozabarvovací brýlové čočky?

Fotochromatické nebo samozabarvovací brýlové čočky mění barvu na základě měnící se intenzity světla. Uvnitř místnosti jsou čiré a ztmavnou, když jsou vystaveny UV záření. Podívejte se na více informací o samozabarvovacích brýlových čočkách.

26. Mohu si objednat dioptrické sluneční brýlové čočky?

Nabízíme také možnost změnit Vaše brýle na dioptrické sluneční brýle, abyste mohli své oči chránit před UV zářením a jasným světlem. Při této změně se Vaše dioptrické brýle trvale zabarví. Podle toho, jak tmavé chcete dioptrické sluneční brýle mít, nabízíme možnost 50, 75 a 85% zabarvení. Brýlové čočky s 85% zabarvením se, co se týče schopnosti chránit Vaše oči před jasným světlem, vyrovnají klasickým slunečním brýlím.

Poznámka: tato úprava mění Vaše dioptrické brýle na dioptrické sluneční brýle. Tato možnost je dostupná jen pro rámy a brýlové čočky. Ze slunečních brýlí nelze udělat brýle dioptrické.

27. Mohu si objednat progresivní/mul­tifokální brýlové čočky? Jsou stejně kvalitní a mají stejné povrchové úpravy jako jednoohniskové brýlové čočky?

Ano. Nabízíme možnost zakoupení progresivních brýlových čoček, které upravují jak krátkozrakost tak dalekozrakost. Můžete si vybrat mezi čtyřmi stupni kvality. Všechny naše progresivní čočky mají stejné vlastnosti a úpravy jako naše jednoohniskové čočky.

28. Mohu si objednat brýlové čočky na korekci astigmatismu?

Ano. Pokud trpíte astigmatismem a potřebujete torické čočky, Váš předpis bude obsahovat cylindr a jeho osu pro každé oko. Při zadávání Vašeho předpisu do objednávkového formuláře uvidíte políčka, do nichž hodnoty cylindru a osy vyplníte.

29. Co mám dělat, když u brýlových čoček nepotřebuji osu ani cylindr?

V případě, že netrpíte astigmatismem, nebudete potřebovat přidat cylindr a osu do Vašich brýlových čoček. Možná jste si všimli, že se náš systém na tyto hodnoty ptá; pak jednoduše vyberte 0.00 pro cylindr a 0 pro osu, a tyto parametry nebudou do Vašich brýlí přidány.

30. Je možné si vybrat jiné brýlové čočky, než Váš systém nabízí?

Náš systém na základě Vašeho předpisu vybírá čočky s optimálním indexem lomu. Výběr lze i manuálně změnit, ale myslete na to, že to může ovlivnit finální výsledek. Jasnost a ostrost Vašeho vidění nemůže být plně zaručena, pokud se odchýlíte od návrhu našeho systému. Některé dioptrie jednoduše nejdou dohromady s určitými indexy lomu.

31. Je možné přebrousit brýlové čočky, které jsem si už koupil/-a a dát je do nových obrub?

Brýlové čočky musí být speciálně zbroušené pro daný rám, aby bylo možné je vycentrovat a správně usadit. Je téměř nemožné usadit na míru vyrobené čočky do nových obrub bez narušení usazení, takže tuto službu neposkytujeme.

32. Proč jsem ke svým brýlím dostal další pár volných brýlových čoček?

Obruby jsou standardně dodávány s párem ukázkových brýlových čoček (tzv. demo čoček). Tyto čočky však nejsou vhodné na nošení. Při výrobě Vašich brýlí na předpis naši optici odstraní demo čočky a místo nich dají Vaše dioptrické čočky. Demo čočky nevyhazujeme, ale přidáme Vám je k Vaší objednávce.

33. Proč je do mých brýlových čoček vyrytý symbol?

Multifokální brýlové čočky nejlepší kvality mají v sobě vyrytý symbol, který je odlišuje od jiných čoček. Tento symbol je důkazem kvality a nebude nijak obtěžovat Vaše vidění.

Více o slunečních brýlích

Níže najdete některé nejčastější otázky týkající se slunečních brýlí:

34. Mají vaše sluneční brýle UV filtr a má každá barva jiný stupeň UV ochrany?

Nabízíme pouze plně funkční sluneční brýle známých značek, které poskytují nezbytnou ochranu. Avšak různé barvy čoček mohou poskytovat různý efekt vidění a hodí se na různé způsoby použití. Přečtěte si více o rozdílech v barvách slunečních brýlových čoček.

35. Jaký je rozdíl mezi zrcadlovými a polarizačními brýlemi?

Polarizované čočky obsahují speciální filtr, který blokuje intenzivní odrazy světla, snižuje oslnění a dodává vyšší ochranu Vašim očím. Polarizační sluneční brýle poskytují vyšší ochranu proti oslnění – především na vodních plochách. Přečtěte si více o polarizačních slunečních brýlích.

Čočky pokryté zrcadlovou vrstvou pomáhají Vašim očím tím, že tlumí ostré světlo. Zrcadlové čočky nejen že chrání Vaše oči, ale zrcadlový efekt také skryje Vaše oči před světem a vytvoří cool a tajemnou atmosféru.

36. Mohu si u vás nechat vyrobit ze slunečních brýlí dioptrické sluneční brýle?

Ne, ale je možné z dioptrických brýlí na předpis udělat sluneční brýle. Pro určité typy dioptrických brýlí nabízíme také sluneční klipy.

Koupit brýle se slunečním klipem

Doručení a vrácení zboží

Následující oddíl objasňuje některé z nejčastějších otázek, které dostáváme ohledně doručení a vracení zboží. Pro obecné informace a otázky týkající se objednávek se podívejte na naše Časté dotazy - objednávky.

37. Jak dlouho trvá, než mi moje dioptrické brýle přijdou?

Po obdržení Vaší objednávky naši optici ověří Vámi zadané údaje a parametry a začnou zabrušovat čočky. Následně usadí čočky do Vámi vybraných obrub a řádně je otestují. Celý proces většinou trvá 3–7 pracovních dnů, podle toho, jaký typ čoček jste zvolili. Poté naši optici odešlou hotové brýle do centrálního skladu, odkud budou zaslány k Vám. (Může však dojít i ke zpoždění – například kvůli vysokému množství objednávek, které jsme dostali během krizové situace okolo pandemie COVID-19, došlo k celkovému zpomalení v doručování.) Obecně doručení brýlí trvá mezi 7 a 14 pracovními dny.

38. Jak dlouho trvá, než přijdou sluneční brýle?

Sluneční brýle nevyžadují čas navíc na broušení, vsazování a testování, takže jsou doručovány podle naší běžné doručovací doby.

39. Proč trvalo doručení dioptrických brýlí déle, než byla předpokládaná doba doručení?

Za normálních podmínek jsou naši optici schopni odeslat Vaše brýle včas. Avšak vždy se snažíme dokončit produkt tak, aby měl co nejvyšší kvalitu. Ve výjimečných situacích, jako např. během krize způsobené pandemií COVID-19, může být doplňování skladu omezeno kvůli mezinárodním opatřením. Zároveň je možné, že množství objednávek překročí kapacitu, kterou jsou naši optici schopni zvládnout za pracovní den. Doba doručení se může změnit také z důvodu zpoždění na staně dodavatele.

40. Jaká je záruka na brýle?

Naše brýle jsou dodávány se standardní zárukou dvou let. Kvalita slunečních brýlí, rámů a brýlových čoček je před odesláním vždy důkladně zkontrolována. V případě, že Vám bude doručen vadný nebo poškozený produkt, obraťte se na náš zákaznický servis. Škody způsobené nesprávným užíváním nebo nesprávnou údržbou nemohou být z naší strany kompenzovány.

41. Jaké jsou podmínky pro vrácení dioptrických brýlí?

Brýlové čočky na předpis jsou vyrobeny na základě specifických individuálních požadavků, a proto nevzniká nárok na vrácení peněz. Refundovány mohou být pouze rámy. Tato podmínka platí od okamžiku, kdy jsou brýle dokončeny (bez ohledu na to, jestli jsou již v přepravě do cílové destinace). Vracené obruby by neměly být poškozeny. V případě, že máte jakékoliv problémy či otázky, neváhejte se obrátit na náš zákaznický servis, který Vám poskytne více informací o tom, jak bychom Vám mohli pomoci.

Pokud máte podezření, že je kvalita Vašich čoček nedostačující, nebo že jsou brýle vadné, je možné brýle odeslat na kontrolu kvality. Pokud se potvrdí defekt anebo nedostačující kvalita, brýle vyměníme, nebo Vám vrátíme peníze. Podívejte se také na naše obchodní podmínky.

42. Jaké jsou podmínky pro vrácení slunečních brýlí?

Pokud chcete vrátit či vyměnit sluneční brýle nebo samotné rámy během 14 dní od data na faktuře, požádáme Vás o vrácení kompletního produktu včetně pouzdra, obalu, čisticích hadříků a všech identifikačních značek či samolepek. Jinými slovy: výrobek musí být ve stejném stavu, v jakém byl zakoupen; v opačném případě je považován za nekompletní a vrácení peněz nebude možné. Děkujeme Vám za pochopení a spolupráci. Podívejte se také na naše obchodní podmínky.

Česká pošta PPL Zásilkovna