Obchodní podmínky

Provozovatel obchodu

Internetový obchod www.alensa.cz je provozován společností:
Alensa Medical s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9 – Libeň
IČ: 04486919
DIČ: CZ04486919

Sídlo provozovny:
Alensa.cz
Jarošovská 1278/II
377 01 Jindřichův Hradec

Kontaktní údaje:
Adresa pro doručování: Alensa.cz (98255068), Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Adresa elektronické pošty: info@alensa.cz
Telefon: +420 226 292 895

Obsah

I. Základní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost obchodní společnosti Alensa Medical s.r.o., se sídlem Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, identifikační číslo: 04486919, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 248475, provozující internetové stránky www.alensa.cz, jako prodávající (dále jen „Prodávající“) a na straně druhé je jiná fyzická osoba - kupující (dále jen „Kupující“). Kupní smlouva a všeobecné obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Smlouva se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění (dále jen „OZ“), a to zejména ustanoveními o kupní smlouvě § 2079 a následně OZ. Touto právní úpravou se smlouva řídí bez ohledu na to, zda na straně Kupující vystupuje podnikatel nebo spotřebitel.

V případě, že je Kupující spotřebitelem, uplatní se navíc také ustanovení o ochraně spotřebitele dle § 1810 – § 1840 OZ a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „ZOS“). V takovém případě jde o tzv. spotřebitelskou smlouvu.

Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy a reklamační řád a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.

Všechna ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy ve formě PDF.

Soubor PDF s aktuálními VOP včetně reklamačního řádu obdrží Kupující v příloze potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu, přičemž daňový doklad obsahující základní údaje smlouvy obdrží Kupující při odeslání zboží Prodávajícím. Zásilka se zbožím, které si Kupující objednal obsahuje tištěný daňový doklad.

VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v Kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávky, ve kterých bylo objednáno více než 10 kusů zboží. Pokud zákazník zaplatil předem, bude mu zaplacená částka vrácena zpět na účet.

II. Sdělení před uzavřením smlouvy

Prodávající sděluje, že:

  1. náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy).

  2. požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění Kupujícím od Prodávajícího.

  3. prodávající neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění.

  4. ceny zboží a služeb jsou na webu provozovaném Prodávajícím uvedeny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady.

  5. Kupující má právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží ode dne převzetí zboží, přičemž toto odstoupení může Kupující zaslat na výše uvedenou adresu sídla Prodávajícího, e-mailem, nebo využít standardní odstoupení od smlouvy v zákaznickém účtu. Kupující může rovněž kontaktovat zákaznické oddělení na telefonním čísle +420 226 292 895.

  6. v případě odstoupení od smlouvy ponese Kupující náklady spojené s vrácením zboží

  7. Uzavřená smlouva je Prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím (nezúčastněným) stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má ve svém Zákaznickém účtu náhled do svých objednávek.

  8. Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem koupě, a umožní mu k němu nabýt vlastnické právo, a Kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí Kupujícímu kupní cenu.

  9. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží, a proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny.

  10. Prodávající Kupujícímu odevzdá zboží, jakož i doklady, které se k zboží vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnické právo k zboží v souladu se smlouvou.

  11. Má-li Prodávající zboží odeslat, odevzdá zboží Kupujícímu v momentě, kdy Kupujícímu předá zboží dopravce.

  12. Prodávající odevzdá Kupujícímu zboží v sjednaném množství, jakosti a provedení. Zboží bude při předání zabaleno.

  13. Kupující může stížnosti uplatnit u Prodávajícího na uvedených kontaktech, případně se Kupující může se stížností obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru.

  14. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

  15. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

  16. ve věci ochrany a zpracování osobních údajů se řídíme následujícími podmínkami ochrany osobních údajů.

III. Smlouva

Postup pro vytvoření závazné on-line objednávky

1. Registrace zákazníka

Na základě registrace Kupujícího provedené na webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „Uživatelský účet“). Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží. Bez vytvoření Uživatelského účtu (registrace) není možné uskutečnit nákup.

Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.

Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem, které slouží k opětovnému přihlášení k Uživatelskému účtu. Všechny uložené údaje v profilu je možné kdykoliv upravit. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho Uživatelského účtu.

Kupující bude mít v Uživatelském účtu přehled o provedených nákupech, jejich stavu a případně výši zákaznického kreditu:

  • sledování průběhu vyřizování objednávky
  • náhled do seznamu všech vytvořených objednávek
  • snadnější a rychlejší vytvoření online objednávky při dalším nákupu (není třeba vyplňovat veškeré kontaktní údaje)
  • možnost opakování objednávky (není nutné znovu vyplňovat parametry)
  • možnost udělení souhlasu se zasíláním slev, výhodných nabídek a obchodních sdělení
  • stav zákaznického kreditu - pozn.: naspořený zákaznický kredit bude automaticky uplatněn u objednávek nad 300 Kč.
Kupující není oprávněn umožnit využívání Uživatelského účtu třetím osobám. Prodávající může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z Kupní smlouvy (včetně VOP).

Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

2. Nákupní košík

V detailním náhledu vybraného produktu je možné zvolit parametry, barevnou variantu, velikost, počet kusů atp. Klepnutím na tlačítko „Vložit do košíku“ se produkt automaticky vloží do Nákupního košíku. V Nákupním košíku je náhled na všechny vybrané produkty, včetně ceny za položku a „Mezisoučet“ ceny za nákup. Nákupní košík dále slouží k úpravě množství či úpravy parametrů vybraného zboží. Jednotlivé položky je možno ze seznamu jednoduše smazat klepnutím na tlačítko „X“. V této fázi je možno uplatnit i různé slevy pro nákup.

Z košíku je možné přejít k dalšímu nákupu klepnutím na tlačítko „Pokračovat v nákupu“ nebo je možné přejít k dalšímu kroku, k vytvoření objednávky, klepnutím na tlačítko „Pokračovat v objednávce“.

Objednávka služby "Výměna brýlových skel"

V případě objednávky výměny brýlových skel do vlastní příp. starší brýlové obruby Prodávající neodpovídá za bezvadnost brýlové obruby Kupujícího, a tudíž nepřebírá odpovědnost za případné poškození brýlové obruby, ke kterému může dojít při výměně skel. Kupující si je vědom toho, že brýlová obruba má určitou životnost, která se odvíjí od kvality použitého materiálu, stáří a zacházení s obrubou. Případné poškození brýlové obruby Kupujícího e-shop kompenzuje výběrem obruby na Alensa.cz až do výše 2.500 Kč.
Kupující bere na vědomí, že v případě využití kódu na zaslání brýlí zdarma prostřednictvím Zásilkovny jsou brýle pojištěny na částku 750 Kč.

Domácí zkoušení brýlí

Zákazník má možnost si v rámci služby domácího zkoušení objednat 1-5 kusů brýlových rámů. Po uhrazení poplatku za tuto službu odešleme rámy na vyzkoušení zákazníkovi. Na vyzkoušení má zákazník 14 dní ode dne přijetí zásilky, poté je nutné odeslat všechny obruby zpět. Zákazník musí obruby vrátit ve stejném stavu, v jakém je obdržel (včetně visaček, nálepek atp.). V případě vrácení nekompletního či poškozeného zboží si vyhrazujeme právo na kompenzaci.

V průběhu 14denní lhůty pro domácí zkoušení má zákazník možnost objednání kompletních jednoohniskových brýlí s tenčenými brýlovými skly (index skel: 1.6, 1.67 či 1.74) v rámci poplatku za domácího zkoušení. Objednávku kompletních brýlí vytvoří ve svém zákaznickém účtu v sekci Domácí zkoušení. Pokud si zákazník vybere větší ztenčení, multifokální variantu brýlí, nebo jinou speciální úpravu skel, doplatí danou nadstandardní úpravu dle aktuálního ceníku.

Výroba brýlí s brýlovými skly dle zadaných parametrů začíná ve chvíli, kdy se nám obruby na vyzkoušení vrátí, a trvá 2-9 pracovních dní.

V případě, že zákazník nemá zájem o vyrobení kompletních brýlí v rámci služby Domácí zkoušení, má právo objednávku stornovat. Storno se provádí v zákaznickém účtu v sekci Domácí zkoušení. Poté, co nám budou vráceny všechny obruby, vracíme zákazníkovi poplatek za tuto službu.

V případě, že zákazník vrátí obruby do stanovených 14 dnů od doručení zásilky, ale neobjedná si kompletní brýle, ani objednávku nestornuje v rámci sekce Domácí zkoušení, bude objednávka stornována automaticky a poplatek za službu bude vrácen na účet zákazníka.

V případě, že zákazník nevrátí obruby do stanovených 14 dnů od doručení zásilky, neobjedná si kompletní brýle, ani objednávku nestornuje v rámci sekce Domácí zkoušení, je objednávka Domácího zkoušení považována za dokončenou a poplatek za servis domácího zkoušení propadá ehopu.

Pokud není možné do zvolené obruby zabrousit skla dle vybraných parametrů, vyhrazujeme si právo na storno objednávky.

Předplatné

Zákazník má možnost aktivovat v košíku předplatné s intervalem 30, 60, 90, nebo 180 dní. Může si tak zajistit pravidelné dodání vybraných produktů. Interval, parametry produktů a jejich počet, případně zrušení předplatného je možné spravovat v zákaznickém účtu, nejpozději vždy den před odesláním další objednávky. Pět dní před odesláním objednávky dostane zákazník e-mail s informacemi o objednávce a její ceně. Platba za objednávky v rámci předplatného probíhá formou dobírky.

3. Doprava / Platba

Pro úspěšné dokončení objednávky je potřeba zvolit preferovaný způsob doručení zásilky a způsob platby. Po zvolení preferované Dopravy a Platby se zobrazí „Celková cena“, která reflektuje všechny volby Kupujícího.

Způsoby úhrady a možnosti doručení jsou podrobněji popsány níže v sekci Možnosti úhrady a Doprava.

V této sekci si Kupující může zvolit Doplňkové služby:

  1. Prioritní odeslání - tato služba Kupujícímu zajistí, že bude jeho požadavek zařazen na začátek fronty a bude vyřízen prioritně.
  2. Pojištění zásilky - tato služba Kupujícímu poskytne záruku, že v případě ztráty či poškození zásilky cestou ke Kupujícímu Prodávající nečeká na vrácení zásilky do provozovny, ale obratem pošle novou objednávku (bude-li zboží skladem). Prodávajícímu postačí od Kupujícího doložení nastalé situace telefonicky a formou e-mailu (např. fotografie poškozené zásilky či potvrzení od dopravce atd.).

K dalšímu kroku objednávky se přejde klepnutím na tlačítko „Pokračovat v objednávce“.

4. Adresa

Pakliže se Kupující doposud neregistroval, je vyzván k Registraci či Přihlášení (již stávajícího zákazníka).

Systém poté z Uživatelského účtu vygeneruje všechny potřebné údaje. V tomto kroku může Kupující nastavit Doručovací adresu, nastavit Fakturační adresu, zadat poznámku do sekce Ostatní info, Souhlas se zasíláním slev, výhodných nabídek a obchodních sdělení a jako poslední potvrzení, že Četl obchodní podmínky a souhlasím s nimi.

Posledním krokem je závazné odeslání objednávky klepnutím na tlačítko „Odeslat objednávku“.
Tímto momentem je mezi Kupujícím a Prodávajícím uzavřena kupní smlouva. Za případné chyby při přenosu dat Prodávající nenese odpovědnost. Následuje stránka "Potvrzení objednávky" s informacemi pro zaplacení objednávky - dle preferované platby. V případech platby přes internet se zobrazí pokyny k úhradě.

5. Potvrzení objednávky

Uzavření kupní smlouvy Prodávající neprodleně potvrdí Kupujícímu informativním emailem. Přílohou tohoto potvrzení je PDF soubor s aktuálním znění VOP včetně Reklamačního řádu Prodávajícího. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Prodávající je vždy oprávněn, v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu), požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

Daňový doklad (faktura) je vystavena bezprostředně před odesláním zboží. Před odesláním objednávky fakturu Prodávající nevystavuje. Kupující si může fakturu 2 týdny po nákupu kdykoli stáhnout ze svého Uživatelského účtu. Elektronický doklad je v souladu se zákony ČR a je plně dostačující pro daňovou evidenci i účetnictví.

Upozornění: V případě objednávky dioptrických brýlí, je nutné uhradit plnou cenu objednávky předem.

6. Stornování objednávky

Kupující může bezplatně zrušit nebo změnit objednávku až do okamžiku její expedice. Výjimkou jsou pouze brýle se zábrusem brýlových čoček na přání Kupujícího - v tomto případě je storno objednávky možné pouze do chvíle, než Kupující odešle úhradu za objednávku brýlí. Požadavek na změnu nebo zrušení objednávky ze strany Kupujícího musí být sdělen Prodávajícímu telefonicky nebo emailem. Požadavek na změnu objednávky bude akceptován a vyřízen dle možností a aktuálního stavu objednávky. Kupující bere na vědomí, že expedice objednávky probíhá zpravidla týž den nebo následující den po vytvoření objednávky Kupujícím, výjimkou jsou pouze brýle se zábrusem nebo zboží na objednávku. Změny v objednávkách tedy nelze garantovat.

Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

IV. Způsob doručení a postup při nepřevzetí zboží

Zboží dodáváme prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, s. p., PPL CZ s.r.o., Zásilkovna s.r.o. Veškeré společnosti umožňují platbu v hotovosti při převzetí zásilky, pokud nevstoupí v platnost mimořádná opatření. V takovém případě je o změně Kupující informován.

V případě, že zásilku z nějakého důvodu nelze doručit na adresu příjemce, může být uskladněna v místním logistickém centru (v budoucnu dojde k novému pokusu o doručení / zásilka může být přímo zde vyzvednuta příjemcem). Zákazník je zodpovědný za to, že zásilku může převzít na jím uvedené adrese a je povinen komunikovat s dopravní společností v případě, že bude kontaktován z důvodu upřesnění informací týkajících se doručení.

Prodávající nenese odpovědnost za zpoždění způsobená dopravní společností, dopravní situací, počasím či jinými mimořádnými situacemi, které Prodejce nemůže ovlivnit. Jakmile Kupující obdrží informační SMS / e-mail od dopravce, je zásilka Kupujícího u jiné společnosti a v případě prodlení doručení musí Kupující kontaktovat dopravní společnost sám, neboť Prodejce k tomuto úkonu není kompetentní. Odhadované časy doručení jsou určeny na základě informací od našich dopravců. Ve výjimečných případech může být zásilka doručena mimo předpokládané časové rozmezí. Pro hladký průběh doručení vyplňte kompletní adresu (název ulice, číslo domu, PSČ a město) a telefonní číslo, aby vás mohl dopravce v případě nutnosti kontaktovat.

Možný je také osobní odběr ve výdejních místech Zásilkovny, České pošty nebo v PPL ParcelShopech.

Pokud je zásilka poškozena, nebo je porušen obal, který nasvědčuje o neoprávněném vniknutí do zásilky, Kupující by neměl zásilku od dopravce převzít a situaci okamžitě řešit s kurýrem sepsáním formuláře o poškození zásilky. V takovém případě Kupující neprodleně informuje zákaznický servis o nastalé situaci. Zboží dopravce automaticky vrátí Prodejci. Pakliže Kupující zboží přesto převezme a nesepíše s dopravcem formulář o vzniklé situaci (poškození zásilky) nebude na pozdější reklamaci dopravy brán zřetel. Nárok na reklamaci zboží (z poškozené zásilky) nezaniká.

Ceny poštovného:

Způsob doručení a úhrady

Česká pošta

Platba předem

65,- Kč

Dobírka

95,- Kč

Kurýrní služba PPL

Platba předem

59,- Kč

Dobírka

89,- Kč

Kurýrní služba GLS

Platba předem

65,- Kč

Dobírka

95,- Kč

Osobní převzetí (Zásilkovna.cz)

Platba předem

29,- Kč

Platba v hotovosti na výdejním místě

59,- Kč

Poznámky:

  • Ceny jsou konečné (včetně DPH)
  • Cena dopravy je konečná a nezávisí na velikosti a váze zásilky
  • U objednávek s hodnotou nad 800 Kč je poštovné ZDARMA
  • Objednávky jsou odesílány výhradně po přijetí platby

Doplňková služba: pojištění zásilky

Za příplatek máte možnost svůj balíček pojistit. Toto pojištění se vztahuje na balíčky pro případ ztráty nebo poškození při přepravě. To znamená, že jakmile potvrdíme, že je vaše zásilka ztracena, nebo byla během přepravy poškozena, okamžitě odešleme novou zásilku se stejným zbožím, aniž by bylo nutné nejprve zahájit proces reklamace popsaný níže. Pokud vaše objednávka obsahuje zboží vyrobené na míru, jako jsou dioptrické brýle nebo jedinečné kombinace kontaktních čoček, příprava bude z produkčních důvodů trvat o něco déle.

Přidání produktů do objednávky

Vzhledem k velkému množství objednávek, které náš sklad denně zpracovává, nemůžeme zaručit zpětnou změnu v již dokončených objednávkách. Pokud potřebujete zpětně upravit vaši objednávku, či spojit více objednávek do jedné, kontaktujte obratem náš zákaznický servis; budeme se snažit vám co nejdříve pomoci. Pracovní doba zákaznického servisu je každý všední den 8 – 16h. Objednávka je považována za kompletní ve chvíli, kdy je zaplacena.

Expedice a doručení

Dopravce Předpokládaná doba doručení
Česká pošta 1-2 pracovní dny
Kurýrní služba PPL 1-2 pracovní dny
Kurýrní služba GLS 1-2 pracovní dny
Osobní převzetí / Zásilkovna domů (Zásilkovna.cz) 1-2 pracovní dny

Poznámky:

  • Objednávky uskutečněné do 14 hodin (Česká Pošta), respektive do 16 hodin (PPL) budou odeslány v den objednání
  • Objednávky uskutečněné po 14 hodině (Česká Pošta),respektive po 16 hodině (PPL), budou odeslány následující pracovní den
  • Při platbě bankovním převodem bude objednávka odeslána po připsání platby na náš účet
  • Objednávky nejsou odesílány během víkendu
  • Předpokládaná doba doručení se počítá od chvíle, kdy je zásilka odeslána, nikoli od momentu uskutečnění objednávky

Dodací časy neskladového zboží

Díky velikosti našeho skladu odesíláme 97% objednávek ihned. Nicméně expedice kontaktních čoček se speciálními parametry a méně častými kombinacemi parametrů, které nejsou skladem, závisí na podmínkách našich dodavatelů a může trvat až několik týdnů.

V průběhu objednávky se zobrazí předpokládané datum jejího odeslání. Pozor - datum se může změnit po vyplnění všech parametrů.

Alensa neskladové zboží - doručovací časy Alensa neskladové zboží - doručovací časy

Poté, co vyplníte parametry vašich čoček, zobrazí se aktualizované předpokládané datum odeslání (viz obrázek výše). Poznámka “skladem” znamená obecnou dostupnost produktu, ovšem čočky s kombinací vašich specifických parametrů nemusí být v danou chvíli na skladě. Věnujte proto pozornost předpokládanému datu odeslání, které se zobrazí po vyplnění všech kolonek. Na případné očekáváné zpoždění odeslání budete upozorněni v nákupním košíku, a následně take v e-mailu potvrzujícím vaši objednávku. V případě, že část objednávky není skladem, obdrží zákazník po potvrzní objednávky upozornění. Objednávka bude odeslána až ve chvíli, kdy bude veškeré objednané zboží na skladě.

Objednávky obsahující skladové a neskladové zboží

Před zaplacením objednávky věnujte pozornost dodacím časům jednotlivých produktů v nákupním košíku.

Alensa neskladové zboží - doručovací časy v košíku Alensa neskladové zboží - doručovací časy v košíku

Potvrzením a zaplacením objednávky zákazník souhlasí s tím, že odjednávka bude odeslána ve chvíli, kdy bude veškeré objednanené zboží skladem. Odeslání skladového zboží dříve, než budou do skladu doručeny všechny objednané produkty, je možné jen za zvláštních okolností. Pokud si to zákazník přeje, prosíme o kontaktování našeho zákaznického servisu.

Problémy s doručením

Neneseme odpovědnost za zpoždění doručení způsobená dopravní společností nebo situacemi, které nemůžeme ovlivnit (počasí, svátky atp.). Odhadované časy doručení jsou určeny na základě informací od našich dopravců. Ve výjimečných případech může být zásilka doručena mimo předpokládané časové rozmezí. Pro hladký průběh doručení vyplňte kompletní adresu (název ulice, číslo domu, PSČ a město) a telefonní číslo, aby vás mohl dopravce v případě nutnosti kontaktovat. Po odeslání zásilky budete informováni o jejím sledovacím čísle, abyste mohli zásilku snadno sledovat.

V případě, že zásilku z nějakého důvodu nelze doručit na adresu příjemce, může být uskladněna v místním logistickém centru (v budoucnu dojde k novému pokusu o doručení / zásilka může být přímo zde vyzvednuta příjemcem). Zákazník je zodpovědný za to, že zásilku může převzít na jím uvedené adrese a je povinen komunikovat s dopravní společností v případě, že bude kontaktován z důvodu upřesnění informací týkajících se doručení.

Reklamační řízení

V případě, kdy je zásilka prohlášena za ztracenou nebo chybně doručenou, přistoupíme k reklamaci doručení u dané dopravní společnosti. Pro zahájení reklamačního řízení je potřeba: a) zákazníkem podepsané čestné prohlášení, že zásilku neobdržel; b) potvrzení od dopravce, že došlo k pochybení z jeho strany.

Jakmile je reklamační řízení zahájeno, vyexpedujeme novou zásilku, nebo vrátíme peníze za původní objednávku (podle preference zákazníka). Není možné vrátit peníze nebo odeslat navou zásilku, pokud je původní zásilka v přepravě, nebo dokud není dopravcem oficiálně prohlášena za ztracenou. Upozorňujeme, že přepravní společnosti mají různá pravidla, kterými se řídí reklamace (např. si mohou nárokovat až 21 dní na prošetření a potvrzení ztráty). Pokud máte zásilku pojištěnou, nový balík Vám odešleme ihned bez čekání na vyřízení reklamace.

Zničená zásilka

Kontaktní čočky a jejich příslušenství balíme do kvalitních a dostatečně velkých obalů tak, aby zásilka mohla být doručena v dobrém stavu. Pokud však dojde k poničení vnějšího obalu během přepravy, NEPŘEBÍREJTE BALÍK od dopravce a v předávacím protokolu upřesněte důvod (např. “zjevné poničení krabice”, “únik tekutiny” atp.). Následně nás co nejdříve informujte o problému, abychom mohli vaši objednávku znovu vyexpedovat.


Možnosti dopravy:

1. PPL a PPL Parcel Shop

PPL obvykle doručuje zásilky objednané do 17.00 hod. následující pracovní den od převzetí od Prodávajícího.
Po expedici zásilky je na e-mailovou adresu Kupujícího zaslané číslo zásilky, pod kterým lze zásilku dohledat na stránkách PPL www.pplbalik.cz.
PPL doručuje zásilku na adresu uvedenou Kupujícím. V den doručení obdrží Kupující na telefonní číslo, uvedené v objednávce, SMS zprávu s detaily o doručení zásilky.
V případě, že je adresát (Kupující) nezastižen na uvedené adrese, je zásilka uložena na PPL Parcel Shop a adresát (Kupující) je o stavu zásilky informován.
Zásilka zůstává na Parcel Shopu k vyzvednutí po dobu 7 dnů.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu.
U zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz možnosti úhrady.

2. GLS

GLS obvykle doručuje zásilky objednané do 17.00 hod. následující pracovní den 1-2 dnů od převzetí od Prodávajícího.
Po expedici zásilky je na e-mailovou adresu Kupujícího zaslané číslo zásilky, pod kterým lze zásilku dohledat na stránkách GLS www.gls-group.com/.
GLS doručuje zásilku na adresu uvedenou Kupujícím. V den doručení obdrží Kupující na telefonní číslo, uvedené v objednávce, SMS zprávu s detaily o doručení zásilky.
V případě, že je adresát (Kupující) nezastižen na uvedené adrese, snaží se GLS navázat komunikaci a domluvit vhodnou alternativu předání ještě ten den. Adresát (Kupující) může zvolit uložení zásilky na nejbližším GLS ParcelShopu. Po uložení zásilky je příjemci poslána potvrzující sms s adresou ParcelShopu. V případě, že zásilku nelze doručit na doručovací adresu, zanechá řidič oznámení o zásilce (v poštovní schránce nebo vylepením na dveře). Pakliže se nepodaří zásilku doručit ani na 3. pokus, je zásilka vrácena odesílateli (Prodávajícímu).
U zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz možnosti úhrady.

3. Česká pošta

Česká pošta obvykle doručuje zásilky objednané do 15:00 hod. následující pracovní den. Po expedici zásilky je na e-mailovou adresu Kupujícího zaslané identifikační číslo zásilky, pod kterým lze zásilku dohledat na stránkách České pošty.
Česká pošta – balík do ruky:
Jedná se o doručení zásilky na adresu uvedenou Kupujícím. V případě, že je adresát (Kupující) nezastižen, je zásilka uložena na pobočce dané pošty.
Jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí na pobočce České pošty, obdrží Kupující SMS nebo e-mail s kódem pro vyzvednutí. Při vyzvednutí zásilky není nutné prokazovat totožnost. Stačí předložit kód pro vyzvednutí, který adresát (Kupující) nalezne v SMS nebo e-mailovém avízu. Zásilku tak může vyzvednout i třetí osoba.
Jestliže je Kupující nezastižen doručovatelem České pošty, zůstane zásilka na dodací poště uložena po dobu 7 dnů.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.
Česká pošta – balíkovna:
Jedná se o doručení zásilky na pobočku České pošty. Během volby tohoto způsobu doručení Kupující zvolí PSČ preferované pošty. Poté se objeví hláška „Cílová pošta byla úspěšně zvolena“, která potvrdí volbu Kupujícího.
Jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí, obdrží Kupující SMS nebo e-mail s kódem. Při vyzvednutí zásilky není nutné prokazovat totožnost. Stačí předložit kód pro vyzvednutí, který adresát (Kupující) nalezne v SMS nebo e-mailovém avízu. Zásilku tak může vyzvednout i třetí osoba.
Zásilku je možné na dodací poště vyzvednout po dobu 7 dnů.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.

4. Zásilkovna - Osobní odběr

a) Výdejní místo - Zásilkovna:
Doručení na Kupujícím preferované výdejní místo Zásilkovny. Během volby tohoto způsobu doručení Kupující zvolí preferované výdejní místo Zásilkovny. Poté se objeví detail adresy a otevírací doba výdejního místa. Výdejní místo Kupující potvrdí tlačítkem „vyzvednout zde“.
O doručení zásilky na zvolené výdejní místo Zásilkovny Kupujícího informuje SMS, která společně s číslem zásilky obsahuje ověřovací kód, na jehož základě bude zásilka vydána. Zásilku může vyzvednout i třetí osoba.
Zásilka je na výdejním místě uložena po dobu 5 pracovních dnů. Zásilkovna umožňuje Kupujícímu prodloužení doby vyzvednutí v sekci sledování zásilky na webové stránce www.zasilkovna.cz nebo v mobilní aplikaci.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.
b) Z-BOX - Zásilkovna:
POZOR - pro tuto formu doručení je nutné mít nainstalovanou mobilní aplikaci “Zásilkovna” a zapnuté bluetooth, které jsou pro vyzvednutí zásilky nezbytné. V případě dobírky je nutné ji uhradit před vyzvednutím v mobilní aplikaci.
Během volby tohoto způsobu doručení Kupující zvolí preferované výdejní místo Z-BOX - Zásilkovna. Poté se objeví detail adresy a všechny potřebné informace. Výdejní místo Kupující potvrdí tlačítkem „vyzvednout zde“.
O doručení zásilky na zvolené výdejní místo Zásilkovny Kupujícího informuje SMS, která obsahuje číslo zásilky.

Postup vyzvednutí zásilky v Z-Boxu:
  1. zapnout bluetooth a lokalizátor (poloha GPS)
  2. otevřít aplikaci “Zásilkovna”
  3. aplikace se automaticky spáruje se Z-BOXem
  4. na detailu zásilky v aplikaci se zobrazí možnost “OTEVŘÍT”
  5. po stisknutí tlačítka “OTEVŘÍT” se otevřou dvířka se zásilkou Kupujícího

Zásilka je na výdejním místě uložena po dobu 2 dnů. Zásilkovna umožňuje Kupujícímu prodloužení doby vyzvednutí v sekci sledování zásilky na webové stránce www.zasilkovna.cz nebo v mobilní aplikaci o 1 den.
Pozn.: V případě, že je kapacita Z-BOXu naplněna, nebo je zásilka příliš velká, přesměruje dopravce zásilku na nejbližší výdejní místo.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.

Možnosti úhrady:

a) Dobírka

Jedná se o jedinou formu úhrady, která je zpoplatněna. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. Kupující platbu uhradí při převzetí zboží. Zásilku Kupující uhradí kurýrovi vybrané dopravní společnosti nebo na pobočce odběrného místa.

Podle zákona o evidenci tržeb je Prodávající povinen vystavit Kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Účtenka je k dispozici v přehledu objednávek v zákaznickém účtu.

V případě nepřevzetí zásilky je zásilka vrácena Prodejci a Kupující nic neplatí.

b) Platba předem – bankovní převod

V případě platby převodem je nutné objednávku před expedicí uhradit. Platbu Kupující odešle na bankovní účet 2534930105/2600, vedený u společnosti Citibank s variabilním symbolem (VS), což je vždy číslo objednávky Kupujícího. Před odesláním platby by si měl Kupující pečlivě zkontrolovat zadané údaje, Kupující tak předejde komplikacím s vyřízením objednávky.

Objednané zboží hrazené převodem Prodejce expeduje po připsání platby na výše uvedený účet.
V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 6 dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě nepřevzetí zásilky je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze kterého byla objednávka Kupujícím uhrazena.

c) Platba předem – kartou online

Nejrychlejší způsob, jak zaplatit nákup. Bezprostředně po potvrzení objednávky tlačítkem „Odeslat objednávku“, se otevře platební brána k úhradě kartou standardu 3D secure VISA/MC, kde je Kupující vyzván k úhradě. Platební údaje Kupující zadává na zabezpečené stránce e-shopu. Přenos dat z počítače Kupujícího je zabezpečen šifrovacím algoritmem. Systém Kupujícího požádá o zadání následujících údajů:

  • číslo platební karty
  • datum ukončení platnosti karty
  • CVV2/CVC2 – poslední trojčíslí předtištěné na podpisovém proužku karty
Na platební bráně můžete zaplatit prostřednictvím karet MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron a karta Kupujícího musí mít povoleny platby na internetu.
Zprostředkovatel platby (platební brána) předá informaci o platbě bance Kupujícího, která kartu vystavila.
V momentě potvrzení platby je tedy Kupující přesměrován do webového rozhraní banky, která platební kartu vydala. Na stránce jsou údaje o probíhající platbě, která čeká na potvrzení SMS kódem či potvrzení v mobilní aplikaci banky. V obou případech je nutné mít u sebe mobilní telefon s telefonním číslem, které má Kupující vedené v bance právě pro tyto účely.
Banka platbu schválí nebo zamítne. Výsledek banka předá zprostředkovateli, který ji předá obchodníkovi. Celý proces se odehraje v řádu několika sekund.
V případě, že bude platba zamítnuta, musí Kupující kontaktovat svou banku.
V případě nepřevzetí zásilky uhrazené kartou online je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze kterého byla objednávka Kupujícím uhrazena.

d) Platba předem – rychlý převod

Rychlý převod probíhá pomocí ePlatby (platební tlačítko). Tuto možnost může kupující využít ve vybraných bankách.
Při volbě platby rychlým převodem tzv. ePlatbou je Kupující po odeslání objednávky přesměrován na webové rozhraní internetového bankovnictví zvolené banky. Kupující prostřednictvím internet bankingu odešle platbu a Prodávající expeduje zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě za zboží. Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti ComGate Payments, a.s. Citlivé vstupní údaje, které kupující zadává do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.

V případě nepřevzetí zásilky uhrazené rychlým převodem je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze kterého byla objednávka Kupujícím uhrazena.

e) Platba předem – PayPal

PayPal je internetový platební systém, který umožňuje platit na internetu nebo posílat peníze mezi uživateli služby. K úhradě zboží touto platební metodou je nutné mít účet PayPal, do kterého se uživatel přihlašuje podobně jako do internetového bankovnictví.

Pokud zvolí Kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje přihlašovacími údaji PayPal účtu. Placením pomocí online brány PayPal budou peníze ihned převedeny na účet Prodávajícího.

V případě nepřevzetí zásilky uhrazené přes PayPal je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a kontaktuje Kupujícího. Peníze jsou vráceny zpět na PayPal účet.

f) Platba předem - Google Pay

Google Pay je internetový platební systém propojený s Google účtem, který umožňuje platit pomocí mobilního telefonu. K úhradě zboží touto platební metodou je nutné mít Google účet a zprovozněnou mobilní aplikaci Google Pay. Při zprovoznění aplikace je k danému Google účtu nastavena platební karta.

Pokud zvolí Kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje v mobilní aplikaci. Placením pomocí online brány Google Pay budou peníze ihned převedeny na účet Prodávajícího.

V případě nepřevzetí zásilky uhrazené přes Google Pay je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a kontaktuje Kupujícího. Peníze jsou vráceny zpět na účet, ke kterému je platební karta vázaná.

Doručování neskladového zboží:

Jedná se zejména o kontaktní čočky na objednání, čočky s velmi neobvyklými dioptrickými parametry atp., které nemáme fyzicky skladem. Doba doručení závisí na podmínkách našich dodavatelů a může trvat i několik týdnů. Časový údaj o odeslání zboží z našeho skladu je součástí tabulky, kde Kupující zadává dioptrické parametry.

Náhled údaje o odeslání zboží:
Alensa neskladové zboží - doručovací časy Alensa neskladové zboží - doručovací časyNa případné zpoždění odeslání zásilky bude Kupující upozorněn v nákupním košíku, a následně v e-mailu potvrzujícím objednávku Kupujícího. Pokud není skladem pouze část objednávky, obdrží zákazník po potvrzení objednávky rovněž upozornění a objednávka bude Kupujícímu odeslána až ve chvíli, kdy bude veškeré objednané zboží kompletní (všechny části objednávky budou skladem).


Reklamace doručení zásilky:
V případě, kdy je zásilka prohlášena za ztracenou nebo chybně doručenou, Prodávající přistupuje k reklamaci doručení u dané dopravní společnosti. Pro zahájení reklamačního řízení je potřeba:

  1. zákazníkem (Kupujícím) podepsané čestné prohlášení, že zásilku neobdržel
  2. potvrzení od dopravce, že došlo k pochybení z jeho strany.

Jakmile je reklamační řízení zahájeno, Prodávající vyexpeduje novou zásilku, nebo vrátí peníze za původní objednávku (podle preference Kupujícího). Není možné vrátit peníze nebo odeslat novou zásilku, pokud je původní zásilka v přepravě, nebo dokud není dopravcem oficiálně prohlášena za ztracenou.
Upozorňujeme, že přepravní společnosti mají různá pravidla, kterými se řídí reklamace (např. si mohou nárokovat až 21 dní na prošetření a potvrzení ztráty).

V. Údaje o cenách zboží

Informace o zboží a ceně uvedené Prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Při zjevně chybném stanovení ceny nebo při zjevných početních chybách je Prodávající oprávněn žádat po Kupujícím poskytnutí dodatečně odpovídající platby nebo od smlouvy odstoupit.

Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Ceny jsou vyhlášeny na dobu neurčitou.

Podmínky pro uplatnění slevy:

  • Slevy se odpočítávají ze základních katalogových cen
  • Slevy nelze vzájemně sčítat
  • Slevy nelze uznat zpětně
  • Prodávající si vyhrazuje právo změny výše slevy v případě chybné kalkulace slevy v objednávkovém systému. Případnou změnu výše slevy musí Prodávající sdělit Kupujícímu ještě před vyřízením objednávky Kupujícího.


Pro zákazníky, kteří přichází na produkty proklikem ze serveru Heureka.cz, Zbozi.cz, Hledejceny.cz, Pricemania.cz, Cenovyradce.cz, Muj-nakup.cz, Shopy.cz, Direto.cz, Srovname.cz, Srovnanicen.cz, Seznamzbozi.cz, Nejlepsiceny.cz, Zaza.cz nebo Hyperzbozi.cz můžeme poskytnout na každý takto navštívený produkt speciální slevu. Sleva se liší dle období.
Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží ve smluvené výši. Zákazníkovi je účtována částka, která se objeví na stránkách vytváření objednávky v okamžiku jejího odeslání. Tato částka představuje vždy konečnou cenu včetně příslušné sazby DPH a účtované dopravy.

U objednávek nad 800 Kč (po odečtení slev), které jsou placeny předem, je za dopravu účtována nulová částka – v takovém případě je tedy doprava zcela ZDARMA (pouze v rámci České republiky). Poštovné zdarma se nevztahuje při platbě na dobírku. Balné není účtováno. Akční nabídky a ceny jsou platné po celou dobu jejich zobrazení na stránkách www.alensa.cz.

Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny v sekci Možnosti úhrady. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma doběrečného (dobírky).

V případě platby v hotovosti na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 6 dnů od uzavření kupní smlouvy.

V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího. Podrobné informace o tom, jak probíhají jednotlivé formy úhrady, je uvedeno v sekci Možnosti úhrady.

Pro urychlení expedice může kupující zaslat bankou vygenerované potvrzení o zadání platby v grafickém formátu nebo v PDF na info@alensa.cz. Textové konfirmace uznáváme jen, pokud jsou na výše uvedený email odeslány přímo bankovním ústavem.

Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží Kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

Kupující má během vytváření objednávky možnost prostřednictvím vyplnění interaktivního pole „Ostatní info“ požádat Prodávajícího o zaslání originálu daňového dokladu opatřeného razítkem a podpisem. V případě neuvedení této žádosti bere kupující na vědomí, že obdrží pouze kopii daňového dokladu. Originál faktury je možné na požádání Kupujícího kdykoli dodatečně zaslat.

VI. Odstoupení od kupní smlouvy

Založit požadavek v Zákaznickém účtu

Kupující může odstoupit od smlouvy do 30 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se Kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.

Požadavek “Odstoupení od smlouvy” Kupující Prodávajícímu zašle nebo předá ve 30denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést číslo faktury (smlouvy/prodejního dokladu), datum nákupu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
V případě odstoupení od smlouvy platí dopravu zpět k Prodávajícímu Kupující i v případě, kdy zboží nelze odeslat běžnou poštovní cestou.

Kupující může při odstoupení od smlouvy využít služby “Zpětného odběru”, který umožňuje společnost Zásilkovna. V takovém případě Kupující přinese zásilku na preferované místo Zásilkovny a při podání uvede unikátní podací kód, číslo objednávky, jméno e-shopu a jméno odesílatele (Kupujícího).

Prodávající je povinen Kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od Kupujícího přijal. Nabízí-li Prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen Kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen Prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno (ne na dobírku) Prodávajícímu kompletní a v původním obalu.

Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Kupující je povinen ponechat si doklad o podání zásilky do ukončení požadavku “Odstoupení od smlouvy”.

Pokud Kupující sníží hodnotu zboží, má Prodávající nárok ponížit vrácenou kupní cenu.

Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu. U zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu, a z hygienických důvodů je nelze vrátit.

Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat Kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že Kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s Prodávajícím.

Prodávající zároveň Kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě Kupujícího nebo v případě zjevných chyb uvedených v informacích o zboží nebo ceně.

Doplňující informace

1. V případě kontaktních čoček nesmí být porušen žádný obalový materiál, ve kterém jsou čočky uloženy. Krabička musí být v takovém stavu, v jakém ji Kupující přijal. Náklady vrácení zboží nese Kupující.

2. V případě brýlí musí mít brýle všechny visačky, ochranné fólie, případně hadřík na brýle i pouzdro, ve kterých brýle přišly. Brýle i pouzdro musí být v takovém stavu, v jakém je Kupující přijal i se všemi komponenty.

3. Odstoupení od smlouvy dioptrických brýlí a dioptrických brýlí na míru:
a) Brýlové obruby s demo skly
Brýlové obruby s provizorními tzv. demo skly lze vrátit pouze v kompletním a nepoškozeném stavu. Dané brýlové obruby musí být vrácené v nepoškozeném originálním obalu, včetně visaček, nálepek, hadříku na brýle atp.

b) Brýlové obruby se zabroušenými skly
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu. Z tohoto důvodu právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na kompletní brýle, ale pouze na obruby. Na zabroušená skla na míru se odstoupení od smlouvy nevztahuje.

VII. Práva a povinnosti z vadného plnění - reklamace

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které Prodávající odpovídá.

Kupující může u Prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny. Není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může Kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.

Prodávající není povinen nároku Kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že Kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

Zákonná práva z vad

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené na obalu zboží nebo v připojeném návodu.

V této lhůtě může Kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady, nebo dodáním chybějící věci
  • bezplatné odstranění vady opravou
  • přiměřenou slevu z kupní ceny
  • vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla, nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má Kupující nárok na odstranění vady, a nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

Reklamační řád

Zákazník může kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle +420 226 292 895 nebo e-mailem info@alensa.cz. Zákaznický servis vždy poradí Kupujícímu, jak správně při reklamaci postupovat.
Telefonický kontakt před zahájením reklamačního řízení mnohdy předejde řadě nedorozumění.

Založení reklamace je nejjednodušší v zákaznickém účtu.
Stačí v sekci REKLAMACE založit nový požadavek.

Jak při reklamaci postupovat?

1. Kupující založí novou reklamaci v zákaznickém účtu v sekci “Reklamace” nebo na info stránce věnované reklamaci a vrácení zboží.

2. Jakmile Kupující stiskne tlačítko “Založit novou reklamaci”, rozbalí se stránka se všemi objednávkami. Ze seznamu uskutečněných objednávek Kupující vyhledá požadovanou objednávku a označí produkt, u kterého chce zahájit reklamační řízení. Stisknutím tlačítka “Vytvořit reklamaci”.

3. U vybraného produktu Kupující definuje potřebné informace. Zvolí “Důvod reklamace” a “Preferované řešení”. Pole “Číslo bankovního účtu” a “IBAN” Kupující vyplní pouze v případě, že jsou tyto informace k dokončení reklamace nezbytné. Pole “Vaše poznámka” slouží k upřesnění popisu závady. Na konci požadavku je možné přiložit i soubor (fotografie či video). Jakmile bude mít Kupující vyplněné potřebné údaje, odešle požadavek stisknutím tlačítka “Odeslat”.
Zobrazí se informační hláška potvrzující přijetí reklamace a vygeneruje se automatický e-mail o přijaté reklamaci s instrukcemi, jak správně postupovat při odesílání reklamovaného zboží.

POZOR: Produktové fotografie balení kontaktních čoček na webu Alensa.cz jsou určené k ilustraci prodávaných produktů a nemusí vždy odpovídat aktuální podobě konkrétního výrobku. Některé produkty jsou vyráběny v různých provozovnách, které jsou však vlastněny jedním výrobcem. Na produktové fotografii může tedy být uvedeno jiné místo výroby, než na produktu, který se dostane zákazníkovi do rukou. Tyto drobné odchylky ilustračních fotografií od výrobků, které se dostanou k cílovému zákazníkovi, nemohou být uvedeny jako důvod k reklamaci zboží. Veškeré produkty v našem portfoliu pocházejí od originálních výrobců.

Jestliže Kupující pošle reklamované zboží rovnou, bez předchozího kontaktování zákaznického servisu a současně nevyužije ani doporučený postup založení požadavku (reklamace) on-line v zákaznickém účtu, Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci Kupujícího spotřebitele ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Jakmile Prodávající přijme požadavek, obdrží Kupující e-mail o přijetí reklamace.Průběh reklamace může zákazník sledovat v zákaznickém účtu.

Adresa provozovny Prodávajícího:
Alensa.cz, Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Náklady spojené s dopravou hradí při podání zásilky Kupující. Náklady spojené s dopravou reklamovaného zboží zpět Prodávajícímu nese Prodávající v případě, že je reklamace uznána a Kupující doloží doklady prokazující náklady spojené s dopravou reklamovaného zboží.

Veškeré reklamované zboží předává Prodávající výrobci k odbornému posouzení, jehož cílem je určit, zda vada, kvůli níž je zboží reklamováno, vznikla chybou výrobního procesu. Prodávající má na vyřízení reklamace lhůtu 30 dnů.

Doplňující informace:

1. Reklamace kontaktních čoček:
Důvodem k reklamaci není mechanické poškození čočky nesprávnou manipulací či vady vzniklé v důsledku nedostatečné péče o kontaktní čočku.

Důvodem k reklamaci není ani špatný výběr kontaktních čoček nebo jejich parametrů. Totožné parametry nejsou zárukou toho, že kontaktní čočky budou uživateli komfortní. Zákazník musí mít kontaktní čočky odborně aplikované a při řešení reklamace čoček si Prodávající může vyžádat potvrzení o odborné aplikaci kontaktních čoček (ne starší než 1 rok).

Reklamované zboží zasílá Kupující doporučeně v pevné krabičce, aby nedošlo k poškození zboží během přepravy. Reklamuje-li Kupující již rozbalenou (použitou) kontaktní čočku, je třeba zajistit, aby v průběhu přepravy zásilky do provozovny Prodávajícího nedošlo k jejímu vyschnutí. Doporučujeme čočku vložit do pouzdra nebo malé skleničky, zalít roztokem tak, aby nevyschla a pevně uzavřít.

Kontaktní čočky poté Prodávající posílá výrobci k odbornému posouzení. Výrobce rozhodne, zda je reklamace oprávněná a jde skutečně o výrobní vadu. V případě uznané reklamace Prodávající Kupujícímu pošle nové zboží, nebo vrátí peníze na bankovní či zákaznický účet Kupujícího.

2. Reklamace slunečních a sportovních brýlí
Brýle není možné reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např. nevhodnou péčí o brýle. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku vystavení extrémním teplotám (např. sauna, vyhřáté auto, apod.), nebo agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Záruka se také nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením.

3. Reklamace dioptrických a ostatních brýlí bez dioptrií (PC brýle, brýle pro řidiče atp.)
Brýle není možné reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např. nevhodnou péčí o brýle. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku vystavení extrémním teplotám (např. sauna, vyhřáté auto, apod.), nebo agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Záruka se také nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením.

Při reklamaci dioptrických brýlí zabroušených na míru je nutné mít k dispozici platný předpis na brýle (ne starší než 1 rok). U brýlí s progresivními (multifokálními) čočkami bude nutné doložit fotografii obličeje s nasazenými brýlemi zepředu (pro lepší vycentrování) a fotografii z profilu (pro určení úhlu rámu).

Kupující bere na vědomí, že v případě nově zabroušených dioptrických brýlí může návyk na novou korekci trvat 1 - 4 týdny. Delší doba návyku se objevuje zejména u korekce astigmatismu a presbyopie. Lidské oko a mozek novou korekci nemusí okamžitě akceptovat. V takovém případě nošení nových brýlí neuspěchejte, ale zvolte cestu postupného přivykání na nové brýle. Teprve po uplynutí této doby je možné brýle zaslat k reklamaci.

V případě, že se Kupující rozhodne reklamovat dioptrické brýle se zabroušenými skly na míru, doporučujeme Kupujícímu nejprve kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle +420 226 292 895 nebo na info@alensa.cz.

4. Reklamace brýlové obruby s demoskly
Brýle není možné reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např. nevhodnou manipulací. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku vystavení extrémním teplotám (např. vyhřáté auto, radiátor apod.), nebo agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Záruka se také nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením.

Kupující rovněž bere na vědomí, že v případě koupi samostatné brýlové obruby Prodávající nepřebírá odpovědnost za poškození rámu, které vzniklo v důsledku neodborného zábrusu brýlových čoček třetí stranou.

VIII. Informace o užívání a funkčnosti webové stránky

E-shop www.alensa.cz si vyhrazuje právo kdykoli upravit obsah webových stránek. Cílem webu je poskytovat zákazníkům aktuální informace, nicméně neneseme odpovědnost za dočasné informace nebo chyby. Toto platí i pro technické problémy způsobené kybernetickými útoky nebo škodlivým softwarem (viry, hackeři atp.).

V případě, že narazíte na problémy, nesrovnalosti či chyby na naší webové stránce, kontaktujete prosím náš zákaznický servis na e-mailové adrese info@alensa.cz, abychom mohli problémy napravit.

Komentáře uživatelů webu nepředstavují názory či postoje stránky www.alensa.cz. Jedná se o subjektivní názory či zkušenosti zákazníků, kteří touto formou poskytují ostatním uživatelům webové stránky zpětnou vazbu. Komentáře uživatelů by neměly být žádným způsobem vykládány jako pokyny nebo rady.

E-shop www.alensa.cz si vyhrazuje právo uvést v odpovědi na zavádějící komentář správné tvrzení, postup nebo uvést správné informace. Dále si e-shop vyhrazuje právo na skrytí hanlivého či irelevantního komentáře od problémových či zneužívajících uživatelů.

Fotografie na našem webu mohou mít drobné odlišnosti od skutečné verze nabízených produktů a mohou se lišit od produktu, který zákazník obdrží. Jedná se např. o vybrané modely brýlí, které nelze pro svou povahu dokonale vyfotografovat. Zejména se jedná o obruby z metalických, transparentních a třpytivých materiálů.

U kontaktních čoček mohou být drobné odlišnosti na obalovém materiálu (krabičky) v závislosti na výrobním místě, ze kterého nám výrobce kontaktní čočky doručí. Vždy se však jedná o originální zboží daného výrobce. U barevných a crazy kontaktních čoček jsou uvedeny ilustrační fotografie.Výsledný efekt ovlivňuje řada faktorů např. přirozená barva očí, velikost očí ku velikostním parametrů čočky, světelné podmínky atp.

IX. Vlastnosti prodávaného zboží / výrobků

Kontaktní čočky – veškeré informace o kontaktních čočkách jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce, velikostní parametry, expirace, propustnost kyslíku, perioda výměny kontaktních čoček za nové, obsah vody, název produktu, materiál, dioptrický rozsah, disponování UV filtrem a možnost přespávání s čočkami.
Tabulce vlastností zpravidla předchází produktový text, který rozšiřuje informace o daném produktu.

Roztoky na kontaktní čočky - veškeré informace o roztocích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce, typ roztoku, obsah (ml), expirace a doba použitelnosti po otevření.
Každý roztok na peroxidové bázi má v produktovém textu obecné důležité varování, které nabádá ke zvýšené opatrnosti a důležitosti dodržování pokynů výrobce. Varování obsahuje pokyny, jak s roztokem správně nakládat.
Tabulce vlastností zpravidla předchází produktový text, který rozšiřuje informace o daném produktu.

Oční kapky, spreje a masti - veškeré informace o očních kapkách, sprejích a mastích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce a použitelnost po otevření produktu. U očních kapek a sprejů tabulka vlastností navíc uvádí obsah (ml) a expiraci.
Tabulce vlastností zpravidla předchází produktový text, který rozšiřuje informace o daném produktu.

V segmentu Příslušenství:

  • Příslušenství k čočkám jsou pouzdra a kazetky na kontaktní čočky, aplikátory a pinzety.

Zboží je opatřeno produktovým textem, který rozšiřuje informace o daném produktu.

  • Příslušenství k brýlím jsou čistící hadříky, čistící sady, brýlová pouzdra a sluneční klipy.

Zboží je opatřeno produktovým textem, který rozšiřuje informace o daném produktu.

  • Ostatní sortiment jsou kosmetické produkty, doplňky stravy a jiné.
Zboží je opatřeno produktovým textem, který rozšiřuje informace o daném produktu.

Dioptrické brýle - veškeré informace o dioptrických brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, typ rámu, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, převažující materiál, dodávané příslušenství a užití brýlí. Samostatné brýlové obruby jsou dodávány včetně brýlových (“demo”) skel bez dioptrií, taková skla však nejsou vhodná na nošení.
Do brýlových obrub lze vybrat dioptrické i nedioptrické brýlové čočky, dle preferencí Kupujícího. Všechny brýlové čočky, které nabízíme, jsou vyrobeny z kvalitního, extra tvrzeného, plastu a disponují UV filtrem, antireflexní, hydrofobní a super clean povrchovou úpravou. Dále si Kupující může vybrat doplňkové úpravy proti modrému světlu, brýlové čočky pro řidiče nebo samozabarvovací čočky případně sluneční brýlové čočky s volbou barvy čoček a mírou ztmavnutí.

Sluneční brýle - veškeré informace o slunečních brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, barva a efekt skel, převažující materiál, míra účinnosti UV filtru a užití brýlí.

Sportovní brýle - veškeré informace o sportovních brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Ve vlastnostech je uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, barva a efekt skel, převažující materiál brýlí i převažující materiál brýlových skel, míra účinnosti UV filtru a užití brýlí.

Ostatní brýle - veškeré informace o brýlích (PC brýle, brýle pro řidiče atp.) jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, typ rámu, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, převažující materiál, dodávané příslušenství a užití brýlí. Brýlové obruby jsou dodávány s brýlovými čočkami se speciální úpravou s nulovou hodnotou dioptrie.

X. Závěrečná ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1. 10. 2022 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle Prodávajícího. Prodávající sděluje Kupujícímu, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce www.coi.cz. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.

Dále Prodávající sděluje Kupujícímu, že vznikne-li mezi Kupujícím a Prodávajícím spor z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát-oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Dále Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou Komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Společnost obchodní společnosti Alensa Medical s.r.o. si vyhrazuje právo na změnu Obchodních podmínek bez předchozího upozornění. Právní vymahatelnost slev je vyloučena.



Datum poslední úpravy obchodních podmínek: 1. 10. 2022