Obchodní podmínky
Provozovatel obchodu
Internetový
obchod www.alensa.cz je provozován
společností:
Alensa Medical s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9 – Libeň
IČ: 04486919
DIČ: CZ04486919
Sídlo provozovny:
Alensa.cz
Jarošovská 1278/II
377
01 Jindřichův Hradec
Kontaktní údaje:
Adresa pro
doručování:
Alensa.cz (96656297), Jarošovská 1278/II, 377 01
Jindřichův Hradec
Adresa elektronické pošty: info@alensa.cz
Telefon:+420 226 292 895
Obsah
- I. Základní ustanovení
- II. Sdělení před uzavřením smlouvy
- III. Smlouva
- IV. Způsob doručení a postup při nepřevzetí zboží
- V. Služby
- VI. Odstoupení od kupní smlouvy
- VII. Práva a povinnosti z vadného plnění - reklamace
- VIII. Informace o užívání a funkčnosti webové stránky
- IX. Vlastnosti prodávaného zboží / výrobků
- X. Další práva a povinnosti smluvních stran
- XI. Ochrana osobních údajů
- XII. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
- XIII. Doručování
- XIV. Závěrečná ustanovení
I. Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti Alensa Medical s.r.o., se sídlem Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, identifikační číslo: 04486919, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 248475 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.alensa.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek je nedílnou součástí kupní smlouvy ve formátu pdf. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Kupující potvrzením nákupu potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy a reklamační řád a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Soubor PDF s aktuálními VOP včetně reklamačního řádu obdrží kupující v příloze e-mailu, “Potvrzení objednávky” na zadanou e-mailovou adresu, přičemž daňový doklad obsahující základní údaje smlouvy obdrží kupující v elektronické podobě do zákaznického účtu den po uskutečnění nákupu. Tištěná podoba daňového dokladu je součástí zásilky se zbožím, které si kupující objednal.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávky, ve kterých bylo objednáno více než 20 kusů zboží. Pokud kupující zaplatil předem, bude mu zaplacená částka vrácena zpět na účet.
II. Sdělení před uzavřením smlouvy
Prodávající sděluje, že:
a ) náklady
na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp.
internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora
kupujícího, prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se
netýká příp. smluvní přepravy).
b ) požaduje úhradu kupní ceny
před převzetím plnění kupujícím od prodávajícího.
c )
prodávající neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění.
d ) ceny zboží a služeb jsou na webu provozovaném prodávajícím
uvedeny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem,
nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené
metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady.
e ) kupující má
právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě
třiceti dnů, která běží ode dne převzetí zboží, přičemž toto
odstoupení může kupující zaslat na výše uvedenou adresu sídla
prodávajícího, e-mailem, nebo využít online odstoupení od smlouvy v
zákaznickém účtu. Kupující může rovněž kontaktovat zákaznické
oddělení na telefonním čísle +420 226 292
895.
f ) v případě odstoupení od smlouvy ponese kupující
náklady spojené s vrácením zboží
g ) uzavřená smlouva je
prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření,
nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem
jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím
(nezúčastněným) stranám. Informace o jednotlivých technických krocích
vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP, kde je tento proces
srozumitelně popsán. Kupující má ve svém zákaznickém účtu přehled
všech svých objednávek.
h ) kupní smlouvou se prodávající
zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem koupě, a
umožní mu k němu nabýt vlastnické právo, a kupující se zavazuje, že
zboží převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.
i )
prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží, a proto se kupující
stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny.
j )
prodávající kupujícímu odevzdá zboží, jakož i doklady, které se k
zboží vztahují, a umožní kupujícímu nabýt vlastnické právo k zboží v
souladu se smlouvou.
k ) má-li prodávající zboží odeslat, odevzdá
zboží kupujícímu v momentě, kdy kupujícímu předá zboží dopravce.
l ) prodávající odevzdá kupujícímu zboží v sjednaném množství,
jakosti a provedení. Zboží bude při předání zabaleno.
m )
kupující může stížnosti uplatnit u prodávajícího na uvedených
kontaktech, případně se kupující může se stížností obrátit na orgán
dohledu nebo státního dozoru.
n ) smlouva je uzavírána v českém
jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí,
že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém
jazyce.
o ) prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
p ) ve věci ochrany a zpracování osobních údajů se řídíme
následujícími podmínkami ochrany
osobních údajů .
III. Smlouva
1. Registrace kupujícího
Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“).
Bez vytvoření uživatelského účtu (registrace) není možné uskutečnit nákup.
Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
Kupující má v Uživatelském účtu přehled o provedených nákupech, jejich stavu a případně výši zákaznického kreditu:
- sledování průběhu vyřizování objednávky
- přehled objednávek
- snadnější a rychlejší vytvoření online objednávky při dalším nákupu (není třeba vyplňovat veškeré kontaktní údaje)
- funkce opakování objednávky (není nutné znovu vyplňovat parametry)
- možnost udělení souhlasu se zasíláním slev, výhodných nabídek a obchodních sdělení
- stav zákaznického kreditu - pozn.: naspořený zákaznický kredit bude automaticky uplatněn u objednávek nad 300 Kč.
2. Obchod
Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
3. Nákupní košík
Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.1. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. V této fázi je možno uplatnit i různé slevy pro nákup. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Potvrdit nákup“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.2. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.3. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.4. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.5. V případě, že Kupující využije dodatečnou „Speciální nabídku“ (post sell), objednávka se o přidanou položku nebo položky aktualizuje a přidání zboží se promítne i do celkové ceny, kterou kupující.
4.Cena zboží a platební podmínky
4.1. Cenu zboží a
případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může
kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby.
Možnosti úhrady:
a) Platba předem – kartou online
Za objednávku může kupující zaplatit pohodlně online platební kartou
(Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro). Po odeslání objednávky bude
přesměrován na zabezpečenou platební bránu, kde kupující zadá údaje ze
své karty. Platba je zpracována okamžitě.
Transakce probíhá přes
bezpečnou technologii 3D Secure, která zajišťuje vysokou úroveň ochrany.
Údaje z platební karty kupujícího nejsou ukládány, ani jinak
zpracovávány naším e-shopem – vše probíhá výhradně mezi kupujícím a
poskytovatelem platební služby.
Zboží expedujeme ihned po potvrzení
úspěšné platby.
V případě nepřevzetí zásilky je zásilka
vrácena prodávajícímu, který objednávku kupujícího vystornuje a zadá
příkaz k vrácení peněz na kartu, ze kterého byla objednávka kupujícím
uhrazena.
b) Platba předem – bankovní převod
Při
zvolení platby bankovním převodem obdrží kupující po dokončení
objednávky veškeré potřebné platební údaje – číslo účtu,
variabilní symbol a celkovou částku k úhradě. Tyto údaje kupujícímu
zašle prodávající také e-mailem spolu s potvrzením objednávky.
Součástí platebních údajů je i QR kód pro rychlou platbu, který může
kupující jednoduše načíst ve své bankovní aplikaci – všechny údaje se
tak automaticky vyplní.
Zboží prodávající expeduje po připsání
platby na účet. Doba připsání platby může trvat 1–2 pracovní dny v
závislosti na bance kupujícího.
V případě bezhotovostní platby je
kupní cena splatná do 6 dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě
nepřevzetí zásilky je zásilka vrácena prodávajícímu, který objednávku
kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze
kterého byla objednávka kupujícím uhrazena.
c) Platba při převzetí zásilky - dobírka
Jedná se o jedinou formu úhrady,
která je zpoplatněna. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná
při převzetí zboží. Kupující platbu uhradí při převzetí zboží.
Zásilku kupující uhradí kurýrovi vybrané dopravní společnosti anebo na
pobočce odběrného místa.
V případě nepřevzetí zásilky je
zásilka vrácena prodávajícímu a kupující nic neplatí.
d) Platba předem – PayPal
PayPal je internetový platební systém, který
umožňuje platit na internetu nebo posílat peníze mezi uživateli služby. K
úhradě zboží touto platební metodou je nutné mít účet PayPal, do
kterého se uživatel přihlašuje podobně jako do internetového
bankovnictví.
Pokud zvolí kupující tuto platební metodu, svou platbu
za zboží potvrzuje přihlašovacími údaji PayPal účtu. Placením pomocí
online brány PayPal budou peníze ihned převedeny na účet prodávajícího.
V případě nepřevzetí zásilky uhrazené přes PayPal je zásilka
vrácena Prodejci. Prodejce objednávku kupujícího vystornuje a kontaktuje
kupujícího. Peníze jsou vráceny zpět na PayPal účet.
e) Platba předem - Google Pay
Google Pay je internetový platební systém
propojený s Google účtem, který umožňuje platit pomocí mobilního
telefonu. K úhradě zboží touto platební metodou je nutné mít Google
účet a zprovozněnou mobilní aplikaci Google Pay. Při zprovoznění aplikace
je k danému Google účtu nastavena platební karta.
Pokud zvolí
kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje v mobilní
aplikaci. Placením pomocí online brány Google Pay budou peníze ihned
převedeny na účet prodávajícího.
V případě nepřevzetí zásilky
uhrazené přes Google Pay je zásilka vrácena prodávajícímu, který
objednávku kupujícího vystornuje a kontaktuje kupujícího. Peníze jsou
vráceny zpět na účet, ke kterému je platební karta vázaná.
f) Platba předem - Apple Pay
ApplePay je internetový platební systém
propojený s účtem Apple. K úhradě zboží touto platební metodou je nutné
mít Apple zařízení se zprovozněnou aplikaci ApplePay. Při zprovoznění
aplikace je k danému Apple účtu nastavena platební karta.
Pokud
zvolí kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje v
aplikaci. Placením pomocí online brány Apple Pay budou peníze ihned
převedeny na účet prodávajícího.
V případě nepřevzetí zásilky
uhrazené přes Apple Pay je zásilka vrácena prodávajícímu, který
objednávku kupujícího vystornuje a kontaktuje kupujícího. Peníze jsou
vráceny zpět na účet, ke kterému je platební karta vázaná.
g) Platba předem - eBenefity Up karta
Bezkontaktní čipová karta
vydávaná ve spolupráci s MasterCard, se kterou lze uhradit nákup online.
Karta musí být registrovaná a aktivovaná. Kartu je možné přiřadit do
systému platby GooglePay a ApplePay. Po odeslání objednávky bude
přesměrován na zabezpečenou platební bránu, kde kupující zadá údaje ze
své karty. Platba je zpracována okamžitě.
Transakce probíhá přes
bezpečnou technologii 3D Secure, která zajišťuje vysokou úroveň ochrany.
Údaje z platební karty kupujícího nejsou ukládány, ani jinak
zpracovávány naším e-shopem – vše probíhá výhradně mezi kupujícím a
poskytovatelem platební služby.
Zboží expedujeme ihned po potvrzení
úspěšné platby.
V případě, že bude platba zamítnuta, musí
kupující kontaktovat společnost, která kartu vystavila.
V případě
nepřevzetí zásilky uhrazené kartou eBenefity Up online je zásilka vrácena
prodávajícímu, který objednávku kupujícího vystornuje a zadá příkaz k
vrácení peněz zpět na kartu.
Upozornění -
papírové poukázky benefitního programu eBenefity Up neakceptujeme.
h) Dárkovým poukazem
Platba dárkovým poukazem je možná
pouze poukazem zakoupeným v e-shopu Alensa.cz. Každý poukaz má unikátní
kód a je časově omezený. Při volbě platby poukazem kupující musí při
zadávání objednávky uvést do pole „Slevový kód“ v sekci „Košík“
unikátní kód z poukazu. Poukaz je možné uplatnit pouze při jednorázovém
nákupu, a to v jeho plné výši. V případě, že hodnota nákupu převyšuje
hodnotu poukazu, kupující uhradí pouze rozdíl. Platba doplatku se řídí
dle podmínek pro danou transakci viz Možnosti úhrady. Poukazem je možné
zaplatit jakékoli zboží nebo službu, kterou e-shop nabízí.
V
případě nepřevzetí zásilky hrazené Poukazem je zásilka vrácena
Prodejci. Prodejce objednávku kupujícího vystornuje a částka za nákup je
vrácena zpět. Částka ve výši poukazu se v tomto případě vrací na
zákaznický účet kupujícího formou kreditu. V případě, že nákup byl
hrazený poukazem i finančními prostředky (doplatek), může kupující
rozhodnout, jakou formou chce doplatek vrátit (na bankovní účet kupujícího
nebo rovněž formou kreditu na zákaznický účet).
i) Flexibilní platba - Klarna
Klarna je platební služba, která zprostředkovává
elektronické platby na internetu. K úhradě zboží touto platební metodou je
nutné mít nainstalovanou aplikaci Klarna.
Pokud zvolí kupující tuto
platební metodu, svou platbu za zboží spravuje v aplikaci Klarna.
j) Platba předem - Pluxee účet (dříve Sodexo)
Při platbě s Pluxee
online se bezprostředně po odeslání objednávky otevře platební brána
společnosti Pluxee, kde je kupující vyzván k úhradě. Během platby je
nutné zadat přihlašovací jméno do Pluxee účtu. Samotná platba je
potvrzena zadáním kódu z autorizační SMS, čímž je objednávka okamžitě
uhrazena. Celý proces se odehraje v řádu několika sekund. V případě
nepřevzetí zásilky uhrazené Pluxee je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce
objednávku kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení.
Upozornění - papírové poukázky benefitního programu
Pluxee/Sodexo neakceptujeme.
k) Platba předem - kartou Benefity.cz
Platební karta vystavená společností Benefity, se kterou lze uhradit
nákup online. Karta musí být registrovaná a aktivovaná. Při platbě kartou
Benefity online je nutné vyplnit číslo účtu Benefity karty a PIN.
Benefitní společnost má vlastní platební bránu. Zprostředkovatel platby
(platební brána) předá informaci o platbě společnosti Benefity, která
kartu vystavila. Platba je následně ihned provedena a objednávka vybraného
zboží/služby okamžitě vyřízena. Cena objednávky se odečte z účtu
kupujícího v cafeterii společnosti Benefity. Celý proces se odehraje v
řádu několika sekund.
V případě, že bude platba zamítnuta, musí
kupující kontaktovat společnost, která kartu vystavila. V případě
nepřevzetí zásilky uhrazené kartou Benefity online je zásilka vrácena
Prodejci. Prodejce objednávku kupujícího stornuje a zadá příkaz k
vrácení peněz zpět na kartu.
k) Platba předem - kartou Edenred
Platební karta vystavená společností Edenred, se kterou lze uhradit
nákup online. Karta musí být registrovaná a aktivovaná. Při platbě kartou
Edenred online je nutné při platbě nad 500 Kč zadat PIN kód. Benefitní
společnost má vlastní platební bránu. Zprostředkovatel platby (platební
brána) předá informaci o platbě společnosti, která kartu vystavila. Platba
je následně ihned provedena a objednávka vybraného zboží/služby
okamžitě vyřízena. Cena objednávky se odečte z účtu kupujícího v
cafeterii společnosti Edenred. Celý proces se odehraje v řádu několika
sekund.
V případě, že bude platba zamítnuta, musí kupující
kontaktovat společnost, která kartu vystavila. V případě nepřevzetí
zásilky uhrazené kartou Edenred je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce
objednávku kupujícího stornuje a zadá příkaz k vrácení peněz zpět na
kartu.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 6 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.2), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4.9. Daňový doklad (faktura) je vystavena
bezprostředně před odesláním zboží. Před odesláním objednávky fakturu
prodávající nevystavuje. Kupující si může fakturu 1 den po nákupu
kdykoli stáhnout ze svého Uživatelského účtu. Elektronický doklad je v
souladu se zákony ČR a je plně dostačující pro daňovou evidenci i
účetnictví.
Upozornění: V případě objednávky
dioptrických brýlí, je nutné uhradit plnou cenu objednávky předem.
4.10. Prodávající si vyhrazuje právo na opravu ceny zboží před odesláním zboží, zjistí-li, že bylo zboží nabízeno za chybnou cenu. V takovém případě musí prodávající kupujícího o správné ceně informovat a ten musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nedojde k uzavření kupní smlouvy a objednávka bude prodávajícím stornována.
4.11. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Ceny jsou vyhlášeny na dobu neurčitou.
4.12. Podmínky pro uplatnění slevy:
- Slevy se odpočítávají ze základních katalogových cen
- Slevy nelze vzájemně sčítat
- Slevy nelze uznat zpětně
- Prodávající si vyhrazuje právo změny výše slevy v případě chybné kalkulace slevy v objednávkovém systému. Případnou změnu výše slevy musí prodávající sdělit kupujícímu ještě před vyřízením objednávky kupujícího.
4.13. Pro kupujícího, který přichází na produkty proklikem ze serveru Heureka.cz, Zbozi.cz, Hledejceny.cz, Pricemania.cz, Cenovyradce.cz, Muj-nakup.cz, Shopy.cz, Direto.cz, Srovname.cz, Srovnanicen.cz, Seznamzbozi.cz, Google shopping, Nejlepsiceny.cz, Zaza.cz nebo Hyperzbozi.cz může prodávající poskytnout na každý takto navštívený produkt speciální slevu. Sleva se liší dle období.
4.14. U objednávek nad 800 Kč (po odečtení slev), které jsou placeny předem, je u vybraných dopravců za dopravu účtována nulová částka – v takovém případě je tedy doprava zcela ZDARMA (pouze v rámci České republiky). Poštovné zdarma se nevztahuje při platbě na dobírku. Balné není účtováno. Akční nabídky a ceny jsou platné po celou dobu jejich zobrazení na stránkách www.alensa.cz.
4.15. Informace o
přijímaných způsobech platby jsou uvedeny v sekci Možnosti úhrady.
Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby,
vyjma doběrečného (dobírky).
V případě platby v hotovosti na
dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 6 dnů od uzavření kupní
smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit
kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V
případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu
splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet
prodávajícího. Podrobné informace o tom, jak probíhají jednotlivé formy
úhrady, je uvedeno v sekci Možnosti úhrady.
4.16. Pro urychlení
expedice může kupující zaslat bankou vygenerované potvrzení o zadání
platby v grafickém formátu nebo v PDF na info@alensa.cz. Textové konfirmace
uznáváme jen, pokud jsou na výše uvedený email odeslány přímo bankovním
ústavem.
Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze
strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat
uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.17. Kupující má během vytváření objednávky možnost prostřednictvím vyplnění interaktivního pole „Ostatní info“ požádat prodávajícího o zaslání originálu daňového dokladu opatřeného razítkem a podpisem. V případě neuvedení této žádosti bere kupující na vědomí, že obdrží pouze kopii daňového dokladu. Originál faktury je možné na požádání kupujícího kdykoli dodatečně zaslat.
4.18. Dárkový poukaz (dále jen „Poukaz“) vystavený prodávajícím má hodnotu částky, která je na poukazu uvedena. Poukaz je v elektronické podobě ve formátu PDF, který kupující obdrží e-mailem po připsání platby na účet prodávajícího. Každý Poukaz má unikátní kód, je časově omezen a lze ho uplatnit pouze v e-shopu Alensa.cz. Poukaz není možné vyměnit za peníze. Nevyužitý Poukaz není možné vyměnit za jiný, nebo ho kompenzovat jiným způsobem. V případě storna, reklamace či odstoupení od kupní smlouvy objednávky hrazené Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou kreditu na zákaznický účet Kupujícího, který poukaz uplatnil.
Upozornění:
S poukazem je možné v e-shopu uhradit pouze bezhotovostní
transakcí. Poukaz není možné uhradit dobírkou ani formou zákaznického
kreditu.
5. Stornování objednávky
Kupující může
bezplatně zrušit objednávku až do okamžiku její expedice. Výjimkou jsou
pouze brýle se zábrusem brýlových čoček na přání kupujícího - v tomto
případě je storno objednávky možné pouze do chvíle, než kupující
odešle úhradu za objednávku brýlí.
Požadavek na změnu nebo
zrušení objednávky ze strany kupujícího musí být sdělen prodávajícímu
telefonicky nebo e-mailem. Požadavek na změnu objednávky bude akceptován a
vyřízen dle možností a aktuálního stavu objednávky. Kupující bere na
vědomí, že expedice objednávky probíhá zpravidla týž den nebo
následující den po vytvoření objednávky kupujícím, výjimkou jsou pouze
brýle se zábrusem nebo zboží na objednávku. Změny v objednávkách tedy
nelze garantovat.
IV. Způsob doručení a postup při nepřevzetí zboží
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
Zboží je dodáváno prostřednictvím dopravních společností, které jsou uvedené v VOP a také v nákupník košíku. Veškeré společnosti umožňují platbu v hotovosti při převzetí zásilky, pokud nevstoupí v platnost mimořádná opatření. V takovém případě je o změně kupující informován.
V případě, že zásilku z nějakého důvodu nelze doručit na adresu příjemce, může být uskladněna v místním logistickém centru (v budoucnu dojde k novému pokusu o doručení / zásilka může být přímo zde vyzvednuta příjemcem). Kupující je zodpovědný za to, že zásilku může převzít na jím uvedené adrese a je povinen komunikovat s dopravní společností v případě, že bude kontaktován z důvodu upřesnění informací týkajících se doručení.
V případě prodlevy v doručení či eventuálních komplikací při doručování, kontaktuje kupující zákaznický servis prodávajícího.
Ceny dopravy:
Způsob doručení a úhrady
GLS Parcel Box
29,- Kč
59,- Kč
GLS Parcel Shop
29,- Kč
59,- Kč
Osobní převzetí (PPL)
29,- Kč
59,- Kč
Osobní převzetí (Zásilkovna.cz)
49,- Kč
79,- Kč
Osobní převzetí (Balíkovna od České pošty)
45,- Kč
75,- Kč
Kurýrní služba PPL
59,- Kč
89,- Kč
Česká pošta
69,- Kč
99,- Kč
Poznámky:
- Ceny jsou konečné (včetně DPH)
- Cena dopravy je konečná a nezávisí na velikosti a váze zásilky
- U objednávek s hodnotou nad 800 Kč je u vybraných doprav poštovné ZDARMA
- Objednávky jsou odesílány výhradně po přijetí platby vyjma platby při převzetí zásilky (dobírka)
Přidání produktů do objednávky
Vzhledem k velkému množství objednávek, které náš sklad denně zpracovává, nemůžeme zaručit zpětnou změnu v již dokončených objednávkách. Pokud potřebujete zpětně upravit objednávku, či spojit více objednávek do jedné, kontaktujte obratem náš zákaznický servis; budeme se snažit vám co nejdříve pomoci. Pracovní doba zákaznického servisu je každý všední den 7:30 – 16h. Objednávka je považována za kompletní ve chvíli, kdy je zaplacena.
Expedice a doručení
Dopravce | Předpokládaná doba doručení |
GLS Parcel Box | 1-2 pracovní dny |
GLS Parcel Shop | 1-2 pracovní dny |
Osobní převzetí (Zásilkovna.cz / PPL / Balíkovna) | 1-2 pracovní dny |
Kurýrní služba PPL | 1-2 pracovní dny |
Česká pošta | 1-2 pracovní dny |
Večerní doručení Praha / Brno (Zásilkovna.cz) | 0-2 pracovní dny |
Poznámky:
- Objednávky uskutečněné do 14 hodin (Česká Pošta), respektive do 16 hodin (PPL) budou odeslány v den objednání
- Objednávky uskutečněné po 14 hodině (Česká Pošta),respektive po 16 hodině (PPL), budou odeslány následující pracovní den
- Při platbě bankovním převodem bude objednávka odeslána po připsání platby na náš účet
- Objednávky nejsou odesílány během víkendu
- Předpokládaná doba doručení se počítá od chvíle, kdy je zásilka odeslána, nikoli od momentu uskutečnění objednávky
- Večerní doručení: V rámci největších měst nově nabízíme doručení na adresu ve večerních hodinách. Doručení probíhá ve večerních hodinách mezi 18. a 22. hodinou. Dopravce Vám zašle v den doručení SMS s heslem, kterým je potřeba se prokázat při doručení zásilky.
Možnosti dopravy:
1. Osobní odběr - prodejny a boxy
Kupující si
může zvolit doručení objednávky na jedno z výdejních míst nebo do
samoobslužného úložného boxu z nabídky dopravních společností.
Po odeslání zásilky obdrží kupující informační e-mail nebo SMS s
potvrzením o odeslání, včetně sledovacího čísla a informací o zvoleném
výdejním místě či boxu. Jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí, je
kupující informován dopravcem. Vyzvednutí je možné po předložení kódu
pro výdej zásilky, případně pomocí mobilní aplikace daného dopravce.
Zásilka je na výdejním místě či v boxu uložena pouze omezený
čas (dle pravidel konkrétního dopravce). Po uplynutí této lhůty je
zásilka vrácena zpět odesílateli.
Upozornění : Po
vyzvednutí zásilky doporučujeme zkontrolovat neporušenost obalu. V
případě poškození postupujte dle reklamačního řádu.
2. PPL - kurýr
Doručení objednávky prostřednictvím kurýrní služby PPL
na zadanou doručovací adresu kupujícího. Po předání objednávky dopravci
obdrží kupující potvrzující e-mail nebo SMS s číslem zásilky a odkazem
na sledování pohybu zásilky v systému PPL. V den doručení bude kupující
informován o plánovaném čase doručení prostřednictvím SMS nebo
e-mailu.
Standardní doručení probíhá v pracovní dny mezi
8:00–18:00. Přesný čas doručení závisí na místě doručení a
rozvozové trase kurýra. Pokud kupující není na adrese zastižen, kurýr se
pokusí doručení opakovat, případně je možné domluvit náhradní termín
nebo přesměrování zásilky na jinou adresu.
PPL nabízí i možnost
přesměrování zásilky prostřednictvím jejich webového rozhraní nebo
aplikace myPPL, kde si kupující může vybrat nový termín doručení nebo
změnit doručovací adresu.
Upozornění: Doporučujeme
zkontrolovat zásilku ihned po převzetí. V případě viditelného poškození
obalu je vhodné zásilku nepřebírat nebo s kurýrem sepsat zápis o škodě.
Pozdější reklamace mohou být zamítnuty.
3. Česká pošta - kurýr
Doručení objednávky prostřednictvím služby Balík Do ruky
od České pošty. Objednávka je doručována na adresu zadanou kupujícím
obvykle následující pracovní den po podání. Po odeslání balíku obdrží
kupující e-mail nebo SMS s číslem zásilky a odkazem na její sledování. V
den doručení bude Česká pošta kupujícího informovat o plánovaném
doručení a nabídne možnost změny termínu nebo přesměrování zásilky na
jinou adresu, poštu nebo do Balíkovny.
Pokud nebude kupující
zastižen, pošta zanechá oznámení a balík s objednávkou bude uložen na
nejbližší poště, kde si ji může kupující vyzvednout . Zásilku je
možné sledovat v reálném čase na stránkách České pošty pomocí čísla
balíku. Přehled o pohybu zásilky a případné změny doručení lze
provádět také v zákaznickém portálu Moje Pošta.
Doporučujeme
zkontrolovat stav zásilky při převzetí. V případě poškození obalu
doporučujeme zásilku nepřebírat nebo s doručovatelem sepsat protokol o
poškození. Pro další postup v rámci reklamace viz náš reklamační řád.
Doručování neskladového zboží
Může nastat situace, kdy se výrobce potýká s provozními komplikacemi a zásobování našeho skladu není zcela pokryto. Doba doručení vždy přímo závisí na podmínkách našich dodavatelů a může trvat i několik týdnů. Mezi neskladové zboží patří i kontaktní čočky na objednání, čočky s velmi neobvyklými dioptrickými parametry atp., které nemáme fyzicky skladem. Časový údaj o odeslání zboží je orientačního charakteru a vychází z dat z posledního období. Tento údaj uvádí předpokládaný termín expedice zboží z našeho skladu a je součástí tabulky, kde kupující zadává dioptrické parametry.
Náhled údaje o odeslání zboží:

Na případné zpoždění odeslání zásilky bude kupující upozorněn v nákupním košíku, a následně v e-mailu potvrzujícím objednávku kupujícího. Pokud není skladem pouze část objednávky, obdrží kupující po potvrzení objednávky rovněž upozornění a objednávka bude kupujícímu odeslána až ve chvíli, kdy bude veškeré objednané zboží kompletní (všechny části objednávky budou skladem).
Reklamace doručení zásilky
V případě, kdy je zásilka prohlášena za
ztracenou nebo chybně doručenou, prodávající přistupuje k reklamaci
doručení u dané dopravní společnosti. Pro zahájení reklamačního
řízení je potřeba:
a) zákazníkem (kupujícím) podepsané čestné
prohlášení, že zásilku neobdržel, zaslané prodávajícímu do 20 dnů od
údajného doručení;
b) potvrzení od dopravce, že došlo k pochybení
z jeho strany.
Jakmile je reklamační řízení zahájeno,
prodávající vyexpeduje novou zásilku, nebo vrátí peníze za původní
objednávku (podle preference kupujícího). Není možné vrátit peníze nebo
odeslat novou zásilku, pokud je původní zásilka v přepravě, nebo dokud
není dopravcem oficiálně prohlášena za ztracenou.
Upozorňujeme, že
přepravní společnosti mají různá pravidla, kterými se řídí reklamace
(např. si mohou nárokovat až 21 dní na prošetření a potvrzení ztráty).
V. Služby
Objednávka služby "Výměna brýlových čoček"
Při výměně
brýlových čoček do vlastní příp. starší brýlové obruby může dojít
k jejímu poškození. Případné poškození brýlové obruby kupujícího
Alensa kompenzuje výběrem brýlového rámu na Alensa.cz až do výše 2.500
Kč. V komplikovaných případech přistupuje prodávající k refundaci
brýlového rámu kupujícího individuálně.
Více informací naleznete
na informační stránce Výměna
brýlových čoček
Upozornění: Prodávající si vyhrazuje
právo na odstoupení od objednávky služby v případě, že brýlová obruba
nebude v dobrém stavu. V takovém případě Prodávající pošle brýlovou
obrubu kupujícímu zpět.
Kupující bere na vědomí, že v případě využití kódu na zaslání brýlí zdarma prostřednictvím Zásilkovny jsou brýle pojištěny na částku 750 Kč.
Kupující musí poslat vlastní brýlovou obrubu v pevném brýlovém pouzdru, aby byly brýle při přepravě dostatečně chráněny. Kupující dále bere na vědomí, že kromě zábrusu nových brýlových čoček neprovádíme žádné další úpravy či opravy vlastní brýlové obruby Kupujícího.
Objednání služby v optice
Kupující by měl doručit vlastní
brýlovou obrubu v pevném brýlovém pouzdru, aby byly brýle během času u
prodávajícího dostatečně chráněny. Kupující dále bere na vědomí, že
kromě zábrusu nových brýlových čoček prodávající neprovádí žádné
další úpravy či opravy vlastní brýlové obruby kupujícího.
Služba „Garance vrácení peněz“
Služba Garance vrácení peněz umožňuje vyzkoušet vybrané značky čoček. V případě, že čočky kupujícímu v nějakém směru nevyhovují a splňuje podmínky služby, může službu využít. Investice vložená do čoček se tak kupujícímu vrátí. Podmínky služby jsou uvedeny na info stránce Garance vrácení peněz.
Předplatné
Kupující má možnost aktivovat v košíku předplatné s intervalem 30, 60, 90, nebo 180 dní. Může si tak zajistit pravidelné dodání vybraných produktů. Interval, parametry produktů a jejich počet, případně zrušení předplatného je možné spravovat v zákaznickém účtu, nejpozději vždy den před odesláním další objednávky. Pět dní před odesláním objednávky dostane kupující e-mail s informacemi o objednávce a její ceně. Platba za objednávky v rámci předplatného probíhá formou dobírky.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy
Založit online požadavek v Zákaznickém účtu.
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
- zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil, a
Nejedná-li se o případ uvedený v čl. VI obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do 30 dnů, ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo:
- poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
- první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. IV obchodních podmínek Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít online formulář přímo v Zákaznickém účtu. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.
V případě odstoupení od kupní smlouvy se
kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá
prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14)
dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si
zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud
kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od
kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží
prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno
pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Prodávající však poskytuje
možnost vrátit zboží zdarma s vybranou dopravní společností. Postup, jak
odeslat zásilku je přehledně zpracován na informační stránce Reklamace a vrácení
zboží.
V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VI obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
Doplňující informace
1. Podmínky pro vrácení kontaktních
čoček
V případě kontaktních čoček nesmí být porušen
žádný obalový materiál, ve kterém jsou čočky uloženy. Krabička musí
být v takovém stavu, v jakém ji Kupující přijal. Náklady vrácení
zboží nese Kupující. Kupující může využít vrácení zboží zdarma. To
je možné pouze při založení on-line požadavku ze zákaznického účtu.
Přehledný návod naleznete ZDE.
2. Podmínky pro vrácení brýlí
Brýle musí být
vráceny v původním, neporušeném stavu, bez známek nošení, poškození,
škrábanců či znečištění. Všechny originální visačky a etikety
musejí zůstat nepoškozené a na svém místě. Součástí vrácené zásilky
musí být i veškeré dodané příslušenství, jako je hadřík, pevné
pouzdro na brýle či originální textilní sáček, a také ochranné fólie a
obaly. Důležité je i kompletní originální balení s logem značky, ať už
se jedná o papírovou krabici, plastový obal (např. u lyžařských či
plaveckých brýlí) nebo jiný ochranný prvek sloužící k ochraně a
identifikaci zboží. Všechny tyto části musejí být nepoškozené a v
původním stavu.
Důsledek nedodržení:
Pokud
brýle nebo jejich příslušenství nebudou vráceny v souladu s těmito
podmínkami, tedy v původním a neporušeném stavu či s chybějícími
komponenty, nárok kupujícího na odstoupení od kupní smlouvy zaniká.
Vrácené zboží by v takovém případě nebylo možné považovat za nové a
zařadit zpět do prodeje.
a) Brýlový rám se zabroušenými
čočkami
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení §
1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o
dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho
osobu. Z tohoto důvodu právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na
kompletní brýle, ale pouze na obruby. Na zabroušené brýlové čočky na
míru se odstoupení od smlouvy nevztahuje.
Brýle upravené na míru je
nutné vrátit dle bodu 2. Podmínky pro vrácení brýlí. K brýlím je nutné
navíc přiložit i provizorní brýlové čočky, které jsou označeny logem
značky brýlí.
Netýká se naší služby 30denní
garance vrácení peněz na brýle.
Podmínky
služby:
Právo na odstoupení od smlouvy vzniká, v rámci
naší služby 30denní garance vrácení peněz na brýle, při nákupu
online i u smluv na zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího
nebo pro jeho osobu, v tomto případě na dioptrické brýle.
Službu je
možné využít pouze na dioptrické brýle s brýlovými čočkami značky
Adrial a Sariyo. Kupující může službu 30denní garance vrácení
peněz na brýle využít dvakrát ročně a takové zboží vrátit ve
lhůtě 30 dnů v souladu s ustanovením čl. VI těchto obchodních podmínek.
Alensa si vyhrazuje právo odmítnout odstoupení od smlouvy v rámci služby,
jestliže kupující odstoupí od smlouvy více než dvakrát za jeden
kalendářní rok.
Pokud kupující zakoupil více dioptrických brýlí s
čočkami Adrial nebo Sariyo, možnost odstoupit od kupní smlouvy v rámci
služby 30denní garance vrácení peněz na brýle se vztahuje pouze na
nejlevnější dioptrické brýle.
Pro upřesnění podmínek uvádíme,
že výše uvedená možnost zvláštního odstoupení od smlouvy v rámci
služby 30denní garance vrácení peněz na brýle se nevztahuje na brýlové
čočky Essilor, Nikon, Zeiss, Hoya, Omega, Rodenstock, Seiko aj.
Nákup
brýlí s brýlovými čočkami Essilor, Nikon, Zeiss, Hoya, Omega, Rodenstock,
Seiko aj. se řídí dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku. Z tohoto
důvodu právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na kompletní brýle,
ale pouze na brýlový rám.
3. Podmínky pro vrácení zboží
hrazené poukazem
V případě odstoupení od kupní smlouvy
objednávky hrazené Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou
kreditu na zákaznický účet Kupujícího, který Poukaz uplatnil. V
případě, že nákup byl hrazený Poukazem i finančními prostředky
(doplatek), může Kupující rozhodnout, jakou formou chce doplatek vrátit (na
bankovní účet Kupujícího nebo rovněž formou kreditu na zákaznický
účet).
VII. Práva a povinnosti z vadného
plnění- reklamace
VII.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně právz vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
VII.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
VII.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
VII.4. Ustanovení čl. VII.3. obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
VII.5. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
VII.6. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
VII.7. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
VII.8. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
VII.9. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené .
VII.10. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. VII.9. obchodních podmínek,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
VII.11. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. VII.10 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
VII.12. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
VII.13. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
VII.14. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
VII.15. Po marném uplynutí lhůty podle čl. VII.14 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
VII.16. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
VII.17. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese Jarošovská 1278/II, Jindřichův Hradec 377 01, telefonicky na čísle + 420 226 292 895 či elektronickou poštou na adrese info@alensa.cz.
VII.18. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
VII.19. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
VII.20. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Reklamační řád
Zákazník
může kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle +420 226 292 895 nebo e-mailem info@alensa.cz. Zákaznický servis
vždy poradí kupujícímu, jak správně při reklamaci postupovat.
Telefonický kontakt před zahájením reklamačního řízení mnohdy předejde
řadě nedorozumění.
Založení reklamace je nejjednodušší v
zákaznickém účtu.
Stačí v sekci REKLAMACE
založit nový požadavek.
Jak při reklamaci v zákaznickém účtu postupovat?
1. Kupující založí novou reklamaci v zákaznickém účtu v sekci “Reklamace” nebo na info stránce věnované reklamaci a vrácení zboží.
2. Jakmile kupující stiskne tlačítko “Založit novou reklamaci”, rozbalí se stránka se všemi objednávkami. Ze seznamu uskutečněných objednávek kupující vyhledá požadovanou objednávku a označí produkt, u kterého chce zahájit reklamační řízení. Stisknutím tlačítka “Vytvořit reklamaci”.
3. U vybraného produktu kupující definuje potřebné informace.
Zvolí “Důvod reklamace” a “Preferované řešení”. Pole “Číslo
bankovního účtu” a “IBAN” kupující vyplní pouze v případě, že
jsou tyto informace k dokončení reklamace nezbytné. Pole “Vaše
poznámka” slouží k upřesnění popisu závady. Na konci požadavku je
možné přiložit i soubor (fotografie či video). Jakmile bude mít kupující
vyplněné potřebné údaje, odešle požadavek stisknutím tlačítka
“Odeslat”.
Zobrazí se informační hláška potvrzující přijetí
reklamace a vygeneruje se automatický e-mail o přijaté reklamaci s
instrukcemi, jak správně postupovat při odesílání reklamovaného
zboží.
Důkladně zabalte vracené zboží do pevné krabice, aby
během přepravy nedošlo k jeho poškození. Obálka není pro přepravu
zboží dostatečná.
POZOR: Produktové fotografie balení kontaktních čoček na webu Alensa.cz jsou určené k ilustraci prodávaných produktů a nemusí vždy odpovídat aktuální podobě konkrétního výrobku. Některé produkty jsou vyráběny v různých provozovnách, které jsou však vlastněny jedním výrobcem. Na produktové fotografii může tedy být uvedeno jiné místo výroby, než na produktu, který se dostane kupujícímu do rukou. Tyto drobné odchylky ilustračních fotografií od výrobků, které se dostanou k cílovému zákazníkovi, nemohou být uvedeny jako důvod k reklamaci zboží. Veškeré produkty v našem portfoliu pocházejí od originálních výrobců.
Jestliže kupující pošle reklamované zboží rovnou, bez předchozího kontaktování zákaznického servisu a současně nevyužije ani doporučený postup založení požadavku (reklamace) on-line v zákaznickém účtu, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci kupujícího ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Jakmile prodávající přijme požadavek, obdrží kupující e-mail o přijetí reklamace. Průběh reklamace může kupující sledovat v zákaznickém účtu.
Adresa provozovny prodávajícího:
Alensa.cz, Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Náklady spojené s dopravou hradí při podání zásilky kupující. Náklady
spojené s dopravou reklamovaného zboží zpět prodávajícímu nese
prodávající v případě, že je reklamace uznána a kupující doloží
doklady prokazující náklady spojené s dopravou reklamovaného zboží.
Veškeré reklamované zboží předává prodávající výrobci k
odbornému posouzení, jehož cílem je určit, zda vada, kvůli níž je
zboží reklamováno, vznikla chybou výrobního procesu. prodávající má na
vyřízení reklamace lhůtu 30 dnů.
Doplňující informace:
1. Reklamace kontaktních čoček:
Důvodem k reklamaci není
mechanické poškození čočky nesprávnou manipulací či vady vzniklé v
důsledku nedostatečné péče o kontaktní čočku.
Důvodem k
reklamaci není ani špatný výběr kontaktních čoček nebo jejich
parametrů. Totožné parametry nejsou zárukou toho, že kontaktní čočky
budou uživateli komfortní. Zákazník musí mít kontaktní čočky odborně
aplikované a při řešení reklamace čoček si prodávající může
vyžádat potvrzení o odborné aplikaci kontaktních čoček (ne starší než
1 rok).
Reklamované zboží zasílá kupující doporučeně v
pevné krabičce, aby nedošlo k poškození zboží během přepravy.
Reklamuje-li kupující již rozbalenou (použitou) kontaktní čočku, je
třeba zajistit, aby v průběhu přepravy zásilky do provozovny
prodávajícího nedošlo k jejímu vyschnutí. Doporučujeme čočku vložit do
pouzdra nebo malé skleničky, zalít roztokem tak, aby nevyschla a nádobu či
pouzdro pevně uzavřít.
Kontaktní čočky poté prodávající
posílá výrobci k odbornému posouzení. Výrobce rozhodne, zda je reklamace
oprávněná a jde skutečně o výrobní vadu. V případě uznané reklamace
prodávající kupujícímu pošle nové zboží, nebo vrátí peníze na
bankovní či zákaznický účet kupujícího.
2. Reklamace
slunečních a sportovních brýlí
Brýle není možné
reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo
došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např.
nevhodnou péčí o brýle. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku
vystavení extrémním teplotám (např. sauna, vyhřáté auto, apod.), nebo
agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Reklamace se
také nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením. Reklamace se také
nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením. Kupující rovněž bere
na vědomí, že Prodávající nepřebírá odpovědnost za poškození rámu,
které vzniklo v důsledku neodborného zásahu třetí stranou.
Reklamované brýle zašlete zpět v originálním pouzdře včetně hadříku.
3. Reklamace dioptrických a ostatních brýlí bez dioptrií
(PC brýle, brýle pro řidiče atp.)
Brýle není možné
reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo
došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např.
nevhodnou péčí o brýle. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku
vystavení extrémním teplotám (např. sauna, vyhřáté auto, apod.), nebo
agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Reklamace se
také nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením. Kupující
rovněž bere na vědomí, že Prodávající nepřebírá odpovědnost za
poškození rámu, které vzniklo v důsledku neodborného zásahu třetí
stranou.
Při reklamaci dioptrických brýlí zabroušených na
míru je nutné mít k dispozici platný předpis na brýle (ne starší než 1
rok). U brýlí s progresivními (multifokálními) čočkami bude nutné
doložit fotografii obličeje s nasazenými brýlemi zepředu (pro lepší
vycentrování) a fotografii z profilu (pro určení úhlu rámu).
Kupující bere na vědomí, že v případě nově zabroušených dioptrických
brýlí může návyk na novou korekci trvat 1 - 4 týdny. Delší doba návyku
se objevuje zejména u korekce astigmatismu a presbyopie. Lidské oko a mozek
novou korekci nemusí okamžitě akceptovat. V takovém případě nošení
nových brýlí neuspěchejte, ale zvolte cestu postupného přivykání na
nové brýle. Teprve po uplynutí této doby je možné brýle zaslat k
reklamaci.
V případě, že se kupující rozhodne reklamovat
dioptrické brýle se zabroušenými skly na míru, doporučujeme kupujícímu
nejprve kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle +420 226 292 895 nebo na info@alensa.cz .
Reklamované brýle zašlete zpět v originálním pouzdře včetně hadříku.
4. Reklamace brýlové obruby s demoskly
Brýle
není možné reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k
použití nebo došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno
např. nevhodnou manipulací. Dále nelze reklamovat brýle poničené v
důsledku vystavení extrémním teplotám (např. vyhřáté auto, radiátor
apod.), nebo agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.).
Reklamace se také nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením.
Kupující rovněž bere na vědomí, že v případě koupi samostatné
brýlové obruby Prodávající nepřebírá odpovědnost za poškození rámu,
které vzniklo v důsledku neodborného zábrusu brýlových čoček třetí
stranou.
Reklamované brýle zašlete zpět v originálním pouzdře
včetně hadříku.
5. Reklamace objednávky hrazené
dárkovým poukazem
V případě reklamace objednávky hrazené
Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou kreditu na zákaznický
účet kupujícího, který Poukaz uplatnil.
V případě, že nákup byl
hrazený Poukazem i finančními prostředky (doplatek), může kupující
rozhodnout, jakou formou chce doplatek vrátit (na bankovní účet kupujícího
nebo rovněž formou kreditu na zákaznický účet).
VIII. Informace o užívání a funkčnosti webové stránky
E-shop
www.alensa.cz si vyhrazuje právo kdykoli
upravit obsah webových stránek. Cílem webu je poskytovat zákazníkům
aktuální informace, nicméně neneseme odpovědnost za dočasné informace
nebo chyby. Toto platí i pro technické problémy způsobené kybernetickými
útoky nebo škodlivým softwarem (viry, hackeři atp.).
V
případě, že narazíte na problémy, nesrovnalosti či chyby na naší
webové stránce, kontaktujete prosím náš zákaznický servis na e-mailové
adrese info@alensa.cz, abychom
mohli problémy napravit.
Komentáře uživatelů webu
nepředstavují názory či postoje stránky www.alensa.cz. Jedná se o subjektivní
názory či zkušenosti zákazníků, kteří touto formou poskytují ostatním
uživatelům webové stránky zpětnou vazbu. Komentáře uživatelů by neměly
být žádným způsobem vykládány jako pokyny nebo rady.
E-shop
www.alensa.cz si vyhrazuje právo uvést v
odpovědi na zavádějící komentář správné tvrzení, postup nebo uvést
správné informace. Dále si e-shop vyhrazuje právo na skrytí hanlivého či
irelevantního komentáře od problémových či zneužívajících uživatelů.
Fotografie na našem webu mohou mít drobné odlišnosti od
skutečné verze nabízených produktů a mohou se lišit od produktu, který
zákazník obdrží. Jedná se např. o vybrané modely brýlí, které nelze
pro svou povahu dokonale vyfotografovat. Zejména se jedná o obruby z
metalických, transparentních a třpytivých materiálů.
U
kontaktních čoček mohou být drobné odlišnosti na obalovém materiálu
(krabičky) v závislosti na výrobním místě, ze kterého nám výrobce
kontaktní čočky doručí. Vždy se však jedná o originální zboží
daného výrobce. U barevných a crazy kontaktních čoček jsou uvedeny
ilustrační fotografie.Výsledný efekt ovlivňuje řada faktorů např.
přirozená barva očí, velikost očí ku velikostním parametrů čočky,
světelné podmínky atp.
Použití oprávnění Oembed Read
Oprávnění Oembed Read je funkce poskytovaná společností Facebook, která
umožňuje naší aplikaci vkládat veřejný obsah z Facebooku a Instagramu
přímo do aplikace. Naše aplikace využívá oprávnění Oembed Read k
načítání a zobrazování veřejně dostupného obsahu na Facebooku a
Instagramu ve vloženém formátu. To zajišťuje, že uživatelé mohou
prohlížet relevantní obsah sociálních médií jako součást své
zkušenosti s aplikací na našich webových stránkách.
Využitím
oprávnění Oembed Read vylepšujeme zážitek tím, že nabízíme jednoduchý
přístup k veřejným příspěvkům na sociálních sítích, které jsou
relevantní pro služby nebo produkty, které poskytujeme. Toto oprávnění
používáme přísně v souladu se zásadami Facebooku a pouze pro účely
uvedené výše.
Nahlášení protiprávního obsahu
Alensa.cz
se zavazuje dodržovat nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065
ze dne 19. října 2022 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně
směrnice 2000/31/ES (Digital Services Act dále jen „DSA“).
DSA
komplexně upravuje sektor digitálních služeb v rámci EU. Cílem je zajistit
správné fungování jednotného trhu, udržovat bezpečné online prostředí
a chránit základní práva uživatelů.
Tomu mimo jiné podléhá
nahlašování nezákonného obsahu, který je nahrán třetími osobami, jako
jsou např. komentáře na stránkách produktů či informačních stránek.
Pro tento účel je dostupný nástroj pro jednoduché nahlášení nevhodného
obsahu, kde se mohou uživatelé jednoduše zapojit do ochrany a zabezpečení
našeho e-shopu. Vše je podrobně vysvětleno na informační stránce Pravidla
pro publikaci uživatelských komentářů, a to včetně popisu samotného
procesu kontroly a schválení, kterým každý komentář prochází, včetně
odpovědi.
Komunikace DSA je primárně v českém jazyce, jako
sekundární jazyk lze použít anglický jazyk.
Pokud to vyžaduje situace, spolupracujeme s dozorovými orgány v souladu s platnými předpisy a v případě potřeby jim poskytujeme informace o uživatelích. Vedle součinnosti s příslušnými státními orgány dbáme i na transparentnost vůči dotčeným uživatelům, kteří jsou o těchto postupech náležitě informováni.
Uživatel Alensa.cz má možnost podat stížnost, a to do 6 měsíců ode dne přijetí rozhodnutí, které se týká moderování nezákonného obsahu. Toto se vztahuje i na rozhodnutí o odstranění komentáře uživatele na základě oznámení třetí strany podaného prostřednictvím mechanismu pro nahlašování nezákonného obsahu.
IX. Vlastnosti prodávaného zboží / výrobků
Kontaktní čočky – veškeré informace o kontaktních
čočkách jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve
vlastnostech uveden výrobce, velikostní parametry, expirace, propustnost
kyslíku, perioda výměny kontaktních čoček za nové, obsah vody, název
produktu, materiál, dioptrický rozsah, disponování UV filtrem a možnost
přespávání s čočkami.
Tabulce vlastností zpravidla předchází
produktový text, který rozšiřuje informace o daném produktu.
Roztoky na kontaktní čočky - veškeré informace o
roztocích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve
vlastnostech uveden výrobce, typ roztoku, obsah (ml), expirace a doba
použitelnosti po otevření.
Každý roztok na peroxidové bázi má v
produktovém textu obecné důležité varování, které nabádá ke zvýšené
opatrnosti a důležitosti dodržování pokynů výrobce. Varování obsahuje
pokyny, jak s roztokem správně nakládat.
Tabulce vlastností zpravidla
předchází produktový text, který rozšiřuje informace o daném produktu.
Oční kapky, spreje a masti - veškeré informace o
očních kapkách, sprejích a mastích jsou uvedeny v tabulce vlastností u
každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce a použitelnost po
otevření produktu. U očních kapek a sprejů tabulka vlastností navíc
uvádí obsah (ml) a expiraci.
Tabulce vlastností zpravidla předchází
produktový text, který rozšiřuje informace o daném produktu.
V segmentu Příslušenství:
- Příslušenství k
čočkám jsou pouzdra a kazetky na kontaktní čočky, aplikátory a pinzety.
Zboží je opatřeno produktovým textem, který rozšiřuje informace o daném
produktu.
- Příslušenství k brýlím jsou čistící hadříky,
čistící sady, brýlová pouzdra a sluneční klipy. Zboží je opatřeno
produktovým textem, který rozšiřuje informace o daném produktu.
–
Ostatní sortiment jsou kosmetické produkty, doplňky stravy a jiné. Zboží
je opatřeno produktovým textem, který rozšiřuje informace o daném
produktu.
Dioptrické brýle - veškeré informace o
dioptrických brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu.
Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, typ
rámu, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, převažující materiál,
dodávané příslušenství a užití brýlí. Samostatné brýlové obruby
jsou dodávány včetně brýlových (“demo”) skel bez dioptrií, taková
skla však nejsou vhodná na nošení.
Do brýlových obrub lze vybrat
dioptrické i nedioptrické brýlové čočky, dle preferencí kupujícího.
Všechny brýlové čočky, které nabízíme, jsou vyrobeny z kvalitního,
extra tvrzeného, plastu a disponují UV filtrem, antireflexní, hydrofobní a
super clean povrchovou úpravou. Dále si kupující může vybrat doplňkové
úpravy proti modrému světlu, brýlové čočky pro řidiče nebo
samozabarvovací čočky případně sluneční brýlové čočky s volbou barvy
čoček a mírou ztmavnutí.
Sluneční brýle - veškeré informace o slunečních brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, barva a efekt skel, převažující materiál, míra účinnosti UV filtru a užití brýlí.
Sportovní brýle - veškeré informace o sportovních brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Ve vlastnostech je uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, barva a efekt skel, převažující materiál brýlí i převažující materiál brýlových skel, míra účinnosti UV filtru a užití brýlí.
Ostatní brýle - veškeré informace o brýlích (PC brýle, brýle pro řidiče atp.) jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, typ rámu, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, převažující materiál, dodávané příslušenství a užití brýlí. Brýlové obruby jsou dodávány s brýlovými čočkami se speciální úpravou s nulovou hodnotou dioptrie.
X.Další práva a povinnosti smluvních stran
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
XI. Ochrana osobních údajů
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
XII. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu .
XIII. Doručování
Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
XIV. Závěrečná ustanovení
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Společnost obchodní společnosti Alensa Medical s.r.o. si vyhrazuje právo na změnu VOP bez předchozího upozornění. Právní vymahatelnost slev je vyloučena.
Tyto VOP včetně jejich součástí jsou platné, účinné a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle prodávajícího.
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla Alensa Medical s.r.o., Českomoravská 2408/1a, 190 00 Praha 9 – Libeň, adresa elektronické pošty info@alensa.cz, telefon + 420 226 292 895. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
Datum poslední úpravy: 5.6.2025