Vrácení zboží

Podmínky pro vrácení zboží:

  • Krabičky s kontaktními čočkami, nebo originální obaly od jiného zboží, nesmí být otevřeny, ani jinak poškozeny. Zboží musí být v původním stavu tak, aby bylo možné ho znovu prodat.*
  • Vracené zboží musí být kompletní, včetně veškerých komponentů
  • Pokud chcete vrátit dioptrické nebo sluneční brýle, přečtěte si znění podmínek níže na této stránce
  • Pro vrácení jakéhokoliv zboží na našem e-shopu použijte online reklamační formulář (kliknutím na tlačítko Reklamovat / Vrátit), případně kontaktujte náš zákaznický servis.
  • Při vrácení zboží ve lhůtě 30 dnů od jeho obdržení bude zákazníkovi vrácena celá částka
  • Při vrácení zboží po uplynutí 30denní lhůty bude přihlíženo k expirační a záruční době daného produktu
  • V případě, že zákazník vrací zboží z důvodu k pochybení na straně e-shopu (odeslán produkt se špatnými parametry atp.), je povinen tuto skutečnost oznámit zákaznickému servisu Alensa do 30 dnů od obdržení zásilky

*v souladu se směrnicemi EU pro zdraví a bezpečnost

Je možné zboží vyměnit?

Pokud máte od optika nový předpis, nebo jste udělali chybu v objednávce, je možné vrátit zboží v původním stavu (neotevřené, nepoškozené), při dodržení postupu popsaného níže. Za vrácené zboží vám vrátíme peníze. Následně můžete provést novou objednávku zboží se správnými parametry. Pro novou objednávku nebude dorovnána cena na cenu původní objednávky. Kompletní vrácení peněz bude uskutečněno pouze v případě, že vrácení zboží splní podmínky popsané výše.

Dostali jste jiné zboží?

Pokud došlo k chybě na straně e-shopu Alensa.cz - poslali jsme vám špatný produkt (jiné parametry čoček atp.) - přihlaste se do svého zákaznického účtu a v záložce “Reklamace” založte nový požadavek kliknutím na tlačítko "Reklamovat / Vrátit" u preferovaného zboží. Zboží v původním stavu (tzn. neotevřené, nepoužité) je možné samozřejmě vrátit, a my vám vrátíme peníze za celou objednávku. Postupujte dle pokynů popsaných zde.

V případě chyby v objednávce ze strany zákazníka je také možné vrátit peníze za nerozbalené a nepoškozené zboží.

Doporučujeme vždy zkontrolovat zboží před otevřením originálního obalu.

Jiné důvody vrácení zboží

Zboží je také možné vrátit v rámci naší nabídky Garance vrácení peněz na produkty TopVue a Gelone. Tato garance může být uplatněna do 60 dní od obdržení produktu. Pro vrácení v tomto případě použijte stejný postup, děkujeme.

Pokud máte podezření, že je zakoupené zboží vadné, je nutné nám toto zboží vrátit, abychom ho poslali na odbornou analýzu přímo k výrobci. V tomto případě je potřeba vrátit i originální krabičku (jde-li o kontaktní čočky, pak je nutné vrátit i všechny nepoužité, neotevřené blistry s čočkami). Na obalu je vytištěné číslo šarže produktu, které výrobce potřebuje znát, aby mohl určit všechny závady. V případě, že vracíte produkt z důvodu reklamace, kontaktujte nejprve náš zákaznický servis, který vám dá všechny potřebné informace k provedení reklamace.

Vrácení slunečních nebo dioptrických brýlí:

Na brýle zakoupené v našem e-shopu se vztahuje záruční doba dvou let. V případě vrácení zboží musí být produkt vrácen v originálním obalu, nesmí nést známky použití a vrácení musí proběhnout ve lhůtě 30 dní od obdržení zboží. Pokud chcete vrátit sluneční brýle nebo rámy dioptrických brýlí, je nutné vrátit kompletní produkt včetně pouzdra, veškerých obalů, čisticího hadříku, visaček a nálepek. Jinými slovy - produkt musí být ve stejném stavu, v jakém ho zákazník obdržel. V případě, že jakákoliv část originálního balení chybí, není možné za daný produkt vrátit peníze. Děkujeme za pochopení.

Kvalita slunečních brýlí, rámů, nebo kompletních dioptrických brýlí je před odesláním pečlivě zkontrolována. Produkty posíláme v pevných obalech, aby nedošlo k jejich poškození během přepravy. Pokud k poškození během přepravy přeci jen dojde, kontaktujte naši zákaznickou podporu, aby situaci prověřila a v případě pochybení na straně přepravce došlo ke sjednání nápravy. Poničení způsobená nesprávným používáním, špatnou péčí, nebo běžným opotřebováním, nemohou být nijak kompenzována.

Brýlové čočky jsou zabroušeny do obrub na základě individuálních potřeb zákazníka a z tohoto důvodu za ně nelze vrátit peníze. Vrácení peněz je možné pouze v případě brýlových obrub. Tato podmínka se uplatňuje od okamžiku zaplacení objednávky bez ohledu na stav odeslání zboží.

V případě podezření na vadné čočky v dioptrických brýlích:

Pokud máte podezření, že jsou dioptrické čočky v nových brýlích vadné, je možné nám je poslat na kontrolu kvality. Pokud se vada potvrdí, nebo bude jejich kvalita shledána jako nedostačující, čočky vyměníme, nebo za ně nabídneme vrácení peněz.

V případě odeslání jednoohniskových brýlových čoček na kontrolu kvality kontaktujte nejprve naši zákaznickou podporu a připojte aktuální předpis na brýle (ne starší než 12 měsíců). Váš předpis je potřeba k ověření, zda byly do brýlí zabroušeny čočky se správnou dioptrickou hodnotou. Pokud odesíláte brýle na kontrolu kvality, je nutné poslat vše, co k danému produktu náleží - rám brýlí včetně čoček, příslušenství, visačky, příbalové letáky atp. Nevyjímejte čočky z brýlí!

V případě odeslání multifokálních brýlových čoček na kontrolu kvality kontaktujte nejprve naši zákaznickou podporu a připojte aktuální předpis na brýle (ne starší než 12 měsíců). Dále připojte fotku svého obličeje zepředu, na kterém máte nasazené brýle (pro lepší vycentrování) a fotku z profilu s nasazenými brýlemi (pro určení úhlu rámu). Pokud odesíláte brýle na kontrolu kvality, je nutné poslat vše, co k danému produktu náleží - rám brýlí včetně čoček, příslušenství, visačky, příbalové letáky atp. Nevyjímejte čočky z brýlí!

V případě, že produkt nese známky nesprávného používání a/nebo pokud chybí jakékoliv původní komponenty, nebudou za něj vráceny peníze. Pokud se rozhodnete vrátit brýle, nebo je poslat na kontrolu kvality, nejprve kontaktujte náš zákaznický servis, děkujeme.

Jak dlouho to bude trvat?

Zákaznický servis Alensa.cz vám potvrdí přijetí balíčku s vraceným zbožím a bude vás informovat o statusu vaší refundace. Děláme vše pro to, aby k vrácení peněz došlo během maximálně 30 dnů. Pokud se domníváte, že dochází z naší strany ke zpoždění, kontaktujte náš tým. Ujistěte se, že při odesílání zásilky dostanete její sledovací číslo a potvrzení o odeslání. Náš zákaznický servis se vás na toto číslo zeptá, aby mohl stav zásilky ověřit.

V případě vracení brýlí prosíme o trpělivost - proces vracení může trvat o něco déle, než například u kontaktních čoček. Tým pracovníků v našem skladu musí zkontrolovat, jsou-li brýle v původním stavu (bez známky poničení, s původním obalem, visačkami, nálepkami atd.).